Suntem la numai două luni distanţă de noul an şi trebuie să fim pregătiţi pentru toate noutățile care privesc strategia de marketing social media. Fiecare business trebuie să ţină cont de noile tendinţe în domeniu social media pentru a putea fi cât mai aproape de clienţii săi.

Am pregătit pentru voi câteva tendințe care se vehiculează pe plan internațional în social media de marketing pentru 2018 și care merită încercate.

Business Chatbots (Roboţii de chat)

Poţi integra inteligenţa artificială în afacerea ta? Da acum poţi. Şi cum faci asta? Cu ajutorul chatbot-ilor. Dar ce este acela un bot? Vom afla chiar acum:

Chatbots sunt defatpt nişte programe de calcul care mimează, simuleaza conversaţia cu oamenii utilizând inteligenta artificială. Există două tipuri de chatbots, unii care funcționează în baza unui set de reguli şi alţii mai avansaţi care utilizează machine learning. Chatbots mai avansaţi folosesc inteligenţa artificială şi se dezvoltă continuu prin conversaţiile cu oamenii.

Conversatia cu un chatbot se începe prin trimiterea unui mesaj, iar legat de afacerea ta, este esenţial să cunoşti care sunt problemele pe care bot-ul tău o să le rezolve. Alege un chatbot pentru toate posibilităţile şi imensele oportunităţi aduse în social media pentru afacerea ta. Pentru suport tehnic imediat, o vizibilitate crescută a brandului tău în social media, cunoaşterea şi fidelizarea clienţilor, chatbots pot face toate astea pentru afacerea ta.

Un astfel de bot te poate ajuta să-ţi achiziţionezi produse şi să faci plata mai uşor, îţi comunică vremea, ultimele ştiri, poate da sfaturi de viaţă, te ajută cu getionarea finanţelor sau poate deveni chiar prietenul tău. De ce să utilizez un chatbot? Pentru că vrei ca business-ul tău online sa fie acolo unde sunt oamenii, adică pe messenger apps.

Chatbots au fost gândiţi şi inventaţi având la bază realitatea zilelor noastre în care oamenii utilizează din ce în ce mai mult contactul prin messenger apps. Iar dacă îţi surâde ideea unui chatbot, află că există divrese programe în care poţi să construieşti, fără să ai neapărată nevoie de cunoştinţe legate de inteligenţa artificială.

Important este ca în primă fază să nu faci promisiuni nerealiste în legătură cu bot-ul tău. Dacă simţi că nu e pe deplin pregătit pentru a fi utilizat, nu îl folosi în afacerea ta (pentru moment). Dar dacă te-ai hotărât că vrei să-ţi construieşti unul, trebuie să ştii pe care platformă şi ce servicii vei folosi în construcţia lui. La final tot ceea ce contează este calitatea în detrimentul cantității.

Call to Action

La fel cum am subliniat şi în celelalte articole, conţinutul de calitate este un must, dar este important şi ca site-ul tău să declanşeze utilizatorii să acţioneze (Call to Action). Și pentru că smartphone-urile sunt prima sursă de căutări şi de verificarea preţurilor, fă ce este necesar şi directionează-ţi utilizatorii către butonul de cumpărare.

Butonul call to action trebuie să fie special, asa că tratează-l cu consideraţie. Alege o culoare vizibilă, dar care nu este utilizată la alte butoane, utilizează cuvinte simple şi lasă ambiguitatea deoparte.

Butonul de vânzare ar trebui să fie cel mai mare link de pe o pagină, ataşat acolo unde poate fi uşor observat, scanat de clienţi. Şi pentru că ochii privitorilor ajung în primă fază pe text, abia apoi pe partea grafică, de la stânga la dreapta, asigură-te că este printre primele lucruri observate.

Creează o stare de urgență pentru ca acei cumpărători bazați pe instinct să cumpere exact în acest moment. Poate un buton pe care scrie "Cumpără acum" nu mai lasă timp de gândire în plus.

Scopul tău final este ca utilizatorii să ajungă la finalizarea vânzării cât mai rapid. Dar atunci când lucrurile nu merg tocmai bine, ajută-i prin ataşarea unui număr de telefon la care pot suna în orice moment. În cazul în care se încurcă, au întrebări sau doresc să completeze vânzarea de pe mobil, un număr de telefon îi poate ajuta, îmbunătăţindu-ţi astfel rata de conversie. Pentru ca totul să fie cât mai uşor de urmărit şi utilizat, adaptează conţinutul la fiecare gen de device pentru a-ţi face clienţii fericiţi!

Social video în strategia de conţinut

O imagine face cât o mie de cuvinte, dar un video care spune o poveste te duce pe culmile succesului. Cei care s-au prins că acest mecanism aduce clienţi noi şi multă mediatizare trebuie totuşi să mai cunoască câteva mici detalii:

Un social video este un video digital conceput cu scopul de a fi văzut şi distribuit prin social networks. Când ne gândim la social video ne gândim la reclame online şi acele live steam. Fiecare gen de social video are nevoie de optimizare diferită în funcţie de canalul pe care trebuie să apară.

Orice fel de social video ai avea în minte trebuie făcut în asemenea mod încât să fie shareable pentru targetul tău. Şi pentru că mediul online cere altceva decât TV, aici trebuie ca autenticitatea şi real time engagament-ul să primeze. Prin social video publicul tău trebuie să simtă ca şi cum tu ai vorbi cu ei, iar de la primele secunde din film trebuie creat un engagement.

O greşeală care se întâmplă frecvent este că multe persoane spun că social video şi viral video sunt unul şi acelaşi lucru. Nimic mai fals! Social videos se poate să nu aibă milioane de vizualizări, dar tot să aibă succes, datorită acelor persoane care au cumpărat, tocmai pe baza vizualizării acestui filmuleţ. În conculzie social video este un marketing goal pe care trebuie să-l realizezi pentru noul an.

Conţinut efemer pe reţelele de socializare

Metoda conţinutului efemer este deja folosită de Snapchat, Instagram sau Facebook care share-uiesc conţinut pe o durată de 24 de ore şi care dispare pentru totdeauna (stories).

Cu ajutorul acestui conţinut cu caracter efemer poţi să fii mai autentic şi îţi angajează audienţa să fie alături de tine în cel mai scurt timp. O povestire este viitorul conţinutului social de marketing!

De asemenea, conţinutul efemer promite o mai bună rată de angajare (best engagement rate). Această rată măsoară nivelul de angajabilitate pe care conţinutul tău îl primeşte de la audienţă. Mai simplu, îţi arată câţi oameni au interacţionat cu ceea ce ai scris tu.

Marketing influencer (Marketing de influenţă)

Este văzută ca o formă de marketing unică datorită faptului că social media oferă tuturor persoanelor oportunitatea de a-şi face vocea auzită. Se pune accentul pe cei care influenţează, aceştia având capacitatea de a crea un efect asupra unui produs, serviciu. Cu ajutorul marketing-ului de influență, brandurile înlătură cinismul şi scepticismul audienţei cu ajutorul părerilor, informaţiilor persoanelor (influencer) care deja au încercat un anumit produs sau serviciu.

Bloggeri sunt utilizaţi ca influenceri pentru simplul fapt că sunt văzuţi ca fiind autentici şi de încredere, având şi avantajul unui public loial. Şi pe lângă toate astea, un brand care utilizează marketing influencer împuşcă mai mulţi iepuri deodată prin potenţialul de unificare cu celelate practici de marketing şi publicitate.

Astfel, prin marketing influencer se pot unificat marketingul propriu, vânzările, PR (Public Relations), produsul, digital marketing şi social media într-o relaţie puternică şi relevantă bazată pe comunicare. Strategia de marketing influencer este puternică şi merită să îţi pui resursele în ea deoarece poate genera şi ROI (Return on Investment). ROI este o măsură a performanţei care evaluează eficienţa unei investiţii sau compară eficienţa unui număr diferit de investiţii.

Focus pe Generaţia Z (Nativii digitali)

Din generaţia Z fac parte adolescenții care s-au născut după anul 1995 şi spre care tot mai multe branduri încep să se îndrepte. Ştiu că te vei întreba care este logica deoarece aceştia nu au acum putere de cumpărare, dar ei sunt primii care din copilărie au avut acces la toate device-urile și un volum mare de informații.

Cei din generaţia Z nu cunosc viaţa fără internet, iar timpul liber şi-l petrec tot în mediul online. Le place să se angajeze în colaborări ceea ce face ca brandurile să fie provocate să creeze experienţe personalizate şi interactive.

Tinerii generaţiei Z sunt individuali, le place diversitatea şi cei mai mulţi dintre ei recunosc că sunt dependeţi de digital devices. Sunt globali şi au atitudini diferite. Sunt mai întreprinzători, le place să descopere conținut nou, dar dacă nu le captezi atenția din prima, se îndreaptă rapid spre alte site-uri. Așteaptă ca brandurile să le fie loiale, iar dacă nu simt asta, pleacă (viceversa nu este luat în considerare). Sunt buni multitaskeri şi cunosc adevărata valoare a independenței. Ei cunosc faptul că sunt capabili să înveţe de unii singuri.

Fiecare business în parte trebuie să cunoască următoarea generaţie spre care se îndreaptă pentru a ştii ce să le ofere. Este o mare oportunitate pentru firme să cunoască preferinţele noii generaţii pentru o mai bună interacţionare cu ei în serviciile şi produsele oferite. Oricare dintre tendințele de mai sus îţi par interesante şi de încercat, fii pregătit şi construieşte un plan solid de implementare. De ce asta? Pentru că afacerea şi clienţii tăi au nevoie de tot ceea ce e mai bun din partea ta, dar şi strategii care se pliază pe o comunicare modernă în mediul social.