Google este într-o continuă îmbunătăţire şi caută să ofere în rezultate căutărilor numai acele site-uri care au un conţinut de calitate. Pentru asta, Google se bazează pe o serie de algoritmi de căutare care să discearnă care sunt acele site-uri care merită să ajungă în topul rezultatelor căutărilor în acord cu clasarea/pozițioarea de până acum.

Fred este un astfel de algoritm de actualizare care a făcut ravagii sau a ajutat unele site-uri să fie mai bine clasate. Marea majoritate a site-urilor afectate de Fred update au fost cele care aveau un volum mare de reclame şi care păreau a fi create strict pentru generare de venit, în detrimetul rezolvării problemelor vizitatorilor. Mai exact, dacă un site dispune de content de slabă calitate, este suprasaturat de reclame şi are o valoare redusă a beneficiilor pentru vizitator, acesta este luat în vizor de Google Fred algoritm. Ca rezultat, un astfel de site ajunge să aibă o cădere bruscă a poziţionării în căutări.

Un lucru este sigur, nu există o dată precisă şi nimeni nu îţi poate confirma când un anumit algoritm loveşte în site-uri, deci ar fi bine să fii pregătit pentru viitoarele actualizări.

Ce site-uri au fost afectate de Fred algoritm update?

  • site-uri cu un număr mare de reclame
  • site-uri cu reclame care induc în eroare, arată ca un buton de apăsat pus pentru a păcăli să fie apăsat
  • site-uri care dispuneau de un content pe diverse subiecte, creat în scopul clasării, poziţionării în rezultatele căutărilor, dar fără o nişă de specialitate
  • site-uri cu prea puţin content
  • site-uri care cer utilizatorilor date confidenţiale în schimbul trecerii la altă pagină / informaţie (user experience barriers)
  • site-uri cu monetizare agresivă (reclame peste content, popups)
  • site-uri cu promisiuni de afilier şi câştig (aggresive afiliate setups)
  • Cum ştii dacă şi site-ul tău a fost afectat de Fred?

    Dacă în perioada Martie – August 2017 ai observat o cădere a rank-ului în rezultatele căutării şi a traficului organic, atunci este posibil ca site-ul tău să fie penalizat de algoritmul Fred.

    Cum remediezi căderea bruscă a rank-ului site-ului tau?

    Google Fred algorithm se focusează pe acele site-uri care utilizează tactici de limitare Black hat SEO. Black hat SEO sunt defapt, acele tactici dezaprobate care pot ajuta să creşti rapid în clasarea/ poziția în rezultatele căutării, dar din cauza cărora site-ul tău poate ajunge sa fie oprit. Aceste practici sunt împotriva a ceea ce se specifică în Ghidului oficial SEO al Google şi violează termenele şi condițiile motoarelor de căutare. Rezolvarea firească pe care fiecare dintre noi o putem face este să creăm content de calitate pentru site şi să reducem numărul reclamelor.

    Și totuşi...

    Multe detalii despre noii algoritmi de căutare nu mai sunt atât de cunoscute de când Matt Cutts, fostul director al echipei de spam web a plecat de la Google pentru a se înrola în US Digital Service. Cutts era purtătorul de cuvânt pe tot ceea ce însemna probleme tehnice ale site-urilor. Dacă într-o zi observai probleme cu traficul pe site, căutai pe Twitter-ul lui Matt Cutts și erai orecum informat în legătură cu situația de fapt, ce este şi cât de sever este de fapt noul update. Cutts petrecea mult timp în oferirea informațiilor despre update-uri tuturor proprietarilor de site-uri deoarece a înțeles faptul că site-urile care apar la rezultatele de căutare sunt, defapt, adevăratele produsele.

    Întrebarea care râmâne pe buzele tuturor este dacă:

    Câteva detalii despre algoritmii care afectează site-urile trebuie sau nu să fie făcute publice?

    Există cazuri în care algoritmii sunt mult prea complexi de explicat iar din aceasta cauză, comunicarea poate deveni opacă. Atunci când pentru explicarea unor algoritmi se ajunge la utilizarea unor date, această situație violează reglementările în materie de protecție a confidențialității. Cauzele sociale şi cele tehnice ajung să facă dinadins comunicarea opacă, tocmai pentru a proteja proprietatea intelectuală.

    În momentul de faţă cei de la Google comunică veştile importante, precum Google mobile-first index update, dar update-urile mici nu mai sunt aduse în discuţie.

    Comunicarea de la Google ?

    Gary Illyes şi John Mueller sunt acum cei care se ocupă cu aducerea la cunoştinţa publicului a noilor informatii despre update-urile Google. Din păcate însă, Google a devenit limitat în comunicarea tehnică, lucru care poate fi pus pe seama politicilor din interiorul companiei. Mai exact, Google nu dorește ca oamenii tehnici să-i poată manipula algoritmii. Cu toate acestea, persoanele care administrează site-uri au nevoie să fie informate dacă site-ul lor este în condoranță cu toate regulile Google, pentru a nu pierde clienți sau potențiali clienți.

    "Phantom" quality update & Google black box

    Este un update care nu a fost niciodată confirmat oficial de Google, dar care a luat numele de Phantom. Update-ul se traduce ca fiind ceva despre care nu știm cu exactitate ce este, ştim doar că este vorba de un update care nu este Panda, care a cauzat fluctuație masivă şi face referire la calitatea site-ului. Phantom este axat pe content, mai exact, pe atenţia acordată nevoilor umane, utilizatorilor. Prin elaborarea unui conţinut şi site de înaltă calitate, poţi continua să te poziţionezi în rezultatele căutarilor în termeni proprii şi să adaugi trafic site-ului tau. La momentul actual nimeni nu mai utilizează termenul de Phantom.

    De la misteriosul "Phantom" s-a ajuns la "Fred"

    Fred este numele implicit dat de cei de la Google tuturor actualizărilor viitoare. Însă, Fred reprezintă ceva mult mai adânc, însăși cutia neagră (black box) a Google. Termenul de "black box" nu a fost utilizat de cei de la Google, dar este exact ceea ce Fred reprezintă.

    O cutie neagră (black box) este atunci când input-urile și output-urile unui sistem NU sunt cunoscute de publicul larg. Dar, asta nu e tot, se cunosc puţine informaţii sau chiar deloc despre structurile interne. Să înțelegi toate aceste structuri nu este necesar pentru utilizatori, iar munca internă nu este facută publică din pricina confidențialității.

    Google a comunicat prin diverse canale faptul ca ei acționează din perspectiva unei cutii negre. În consecință, nu este necesar pentru noi să înțelegem algoritmii deoarece aceste cunoștințe nu ne ajută în munca noastră. Tot ce ne spun ei că trebuie să facem pentru a avea succes este sa fim awesome.

    Cum te învață Google să fii awesome

    Dacă vrei să fi awesome, în termenul utilizat de Google, tot ce trebuie să faci este să citești și să respecți Ghidul Webmaster. Urmărește și regulile legate de calitate și astfel site-ul tău rămâne awesome. Dacă urmezi regulile generale din Ghidul Webmaster, ajuți Google să găsească, să clasese și să-ți indexeze propriul site. Un lucru rămâne cert, acest sfat poate ajuta optimizarea sa devină grozavă la un nivel mediu, dar nu îți spune cum să acționezi atunci cand apare o problemă majoră.

    Cu toate acestea, multe întrebări despre micile detalii se ascund tocmai sub acest awesome și care, din păcate, nu pot fi acoperite. În acest caz black box poate deveni de-a dreptul distructivă deoarece nu te ajută şi nu îţi arată unde să cauți informații despre modificările site-ului atunci când ai trecut peste elementele de bază din Ghidul Webmasters. Dacă, de exemplu, observi o schimbare în traficul site-ului tău, cum poți afla dacă e doar site-ul tău sau un algoritm update de vină, dacă din punct de vedere tehnic Google nu spune nimic?

    Soluţii pentru un site de succes

    În ajutorul administratorilor de site, Google a introdus Ghidul Programatorului Web (Web Developer Guide) pentru ca aceștia să găsească informațiile mai ușor. Ghidul este bun, dar numai pentru cei care lucrează în domeniu. Cei care dețin site-urile nu au timp să învețe despre coduri și tag-uri. La fel cum am explicat și mai sus, acest ghid conține informații de bază, dar nu te ajută dacă ai întrebări despre problemele tehnice mai complexe.

    De regulă site-urile firmelor și companiilor apelează la ajutor specializat în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) şi alte actualizări tehnice pentru ca vizitatorii de calitate să fie atrași și fie convertiţi în clienţi pe termen lung. LiveCOM Cluj oferă astfel de servicii de marketing digital, web design, SEO şi promovare online pentru nevoile de business. Drumul spre o firmă recunoscută în domeniul online cu vânzări online este mult mai ușor atunci când ai alături o echipă bine pregătită şi informată.