Google mobile-first index sau indexarea prioritară pentru mobil reprezintă generarea și listarea rezultatelor căutării exclusiv în funcție de versiunea mobilă a site-ului (un update Google care este în lucru). La momentul actual Google urmărește versiunea desktop, precum și versiunea mobile a unui site.
Această mișcare îndrăzneață vine ca urmare a faptului că cele mai multe căutări Google se petrec pe mobil. Şi pentru că cei de la Google vor ca această experiență să fie una cât se poate de bună, nu vor pune pe piaţă update-ul decât atunci când acesta va fi complet pregătit și nu va genera erori.
Cum să rămâi sau să ajungi în primele poziții?
Ce este important de ştiu pentru cei care au un site şi doresc că acesta să rămână hight rank (în primele poziţii de căutare) este să dispună de un content friendly şi un web design responsive. Site-urile care au un content friendly sunt acelea care pot fi uşor de înţeles şi uşor de urmărit și citit. Acestea sunt cele mai apreciate de Google, clasându-se peste site-urile care au un content foarte bun doar pe desktop version. Un site cu un design responsive are o interfață uşor de navigat şi care poate fi văzută de pe orice device, fără a fi nevoie de a mări dimensiunea conținutului. Dacă site-ul tău stă bine la cele două capitole amintite de mai sus atunci nu trebuie să-ţi faci griji.
Şi dacă site-ul meu nu este compatibil cu mobilul?
Chiar dacă site-ul tău poate fi văzut doar în desktop version, Google va urmări şi această versiune. Site-urile care au numai versiunea desktop vor fi indexate folosind un mobile user agent, dar este necesar să ai cât mai repede un site compatibil 100% cu mobilul. Astfel, viitorii sau actualii clienţi te pot urmări de oriunde, indiferent de device-ul utilizat. Pentru cei care şi-au făcut temele şi deţin un site compatibil cu mobilul trebuie totuşi să fie atenţi ca link-urile şi conţinutul afișat pe versiunea desktop să fie corelat cât mai mult cu versiunea mobilă. În acest fel Google va consuma conţinutul adecvat şi-l va clasa, la fel cum face cu desktop version.
Dacă site-ul meu are mai puţin content pe mobil decât versiunea desktop?
Problema în acest caz poate fi aceea că Google vede numai versiunea mobilă, cea cu mai puţin content. Acesta este şi motivul principal pentru care Google recomandă un design responsive, tocmai pentru ca acelaşi conţinut de pe versiunea desktop să poată fi găsit şi pe mobil.
Update-ul mobile-first index poate schimba ranking-ul pe Google?
Atunci când vorbim de rank vorbim de clasarea, poziţia în rezultatele căutării a site-ului tău bazat pe cuvintele după care se caută. Analistul webmaster trends Gary Illyes de la Google şi inginerul top ranking Paul Haahr au declarat că mobile-first index nu va schimba ranking-ul în general, dar, din păcate, este mult prea devreme să se discute despre acesta. Scopul principal este ca mobile-first index să nu aibă un impact prea mare asupra clasei/poziţiei rezultatelor căutării.
Un site mobile friendly
În cazul în care un content nu este considerat mobile-friendly de Google, acesta nu va avea performanţe la fel de bune în ceea ce proveşte poziţia/clasarea în rezultatele căutării. Acelaşi caz rămâne şi la noul update Google mobile first index. Indexarea actuală utilizează contentul desktop pentru a indica căutările utilizatorilor pe cele două versiuni, mobile şi desktop. Un sistem special de ranking mobile-friendly este utilizat pentru a consolida contentul pentru listările mobile în Google. Noua indexare prioritară va fi, deci, utilizată pentru a prezenta clasările pe ambele device-uri, lucru care va face ca unii oameni să aibă rezultate când Google îl va lansa.
Indici diferiţi pentru versiunile desktop şi mobile?
Google plănuieşte să aibă un singur index bazat pe contentul mobile care să servească clasarea site-urilor de pe ambele device-uri. Dar, pe o durată determinată vor exista ca și până acum, două: desktop-first şi mobile-first. În mare, oamenii nu vor şti cu exactitate pe care index îl utilizează de fapt. Doar atunci cand update-ul Google mobile first index va fi inaugurat, vom şti cu exactitate care dintre cele doua device-uri va fi utilizat. Un lucru e sigur, mobile-first index este încă la faza de "experiment".
Ce schimbări vor apărea legat de link-uri şi ranks?
Îngrijorarea care apare este legată de mobile content-ul care are mai puţine link-uri interne (meniuri) decât contentul vizibil pe desktop. Orice rezultat al căutărilor Google este dependent de link-urile interne (meniuri) și content, ambele ajungând să fie afectate. Întrebarea care rămâne pe buzele tuturor este dacă şi ranking-ul va fi afectat, dar răspunsul celor de la Google este că pentru moment, nimic nu este sigur.
Garry Illyes a declarat că:" Nu doresc să spun încă nimic definitiv despre linkuri. Este mult prea devreme pentru asta deoarece lucrurile sunt în continuă schimbare"
Aceste schimbări şi impactul lor în rezultatele căutărilor sunt vizibile acum?
Cei de la Google spun că nu se pot vedea schimbările şi impactul lansării mobile first index acum. De fapt, Google a spus că speră să nu existe nici un impact atunci când Google mobile first index va fi inaugurat.
Care sunt concluziile pe care le putem trage până acum?
< Anterior | Următor > |
---|