După pasul de construcție / reconstrucție al site-ului afacerii tale urmează să alegi care va fi modul de promovare online al firmei, produselor sau serviciilor tale. Acum este momentul propice să faci cunoștință cu Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Marketing (SEM) şi Social Media Marketing (SMM). Aceste trei strategii de marketing trebuie înțelese, diferențiate şi utilizate corect pentru ca business-ul tău să aibă numai de câștigat.

În cele ce urmează vom lua fiecare acronim în parte, îl vom explica şi vom vedea meritele fiecărei strategii în parte.

Ce poate face SEO pentru business-ul tău?

Acronimul SEO este destul de întâlnit şi este un set de bune practici, Search Engine Optimization te ajuta să fi găsit de toate motoarele de căutare importante cum sunt Google, Yahoo sau Bing, dar şi a celorlalte. Tehincile SEO sunt de mare ajutor în îmbunătăţirea SERP (Search Engine Result Page) a site-ului tău, adică să fii găsit cât mai uşor în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.

Trebui să știi că există două tipuri de SEO: on page şi off-page. După cum îî spune şi numele, SEO on page se referă la tot ceea ce se vede pe pagina ta, de la utilizarea corectă a cuvintelor cheie, la tag-urile titlului, tag-utile H1 - H4, structura URL, alt tags pe imagini, dar şi alte practici de hosting, viteză site, optimizare cod de programare.

Dacă utilizezi SEO poţi observa că mai sunt şi alte câteva tactici on-page care aduc mari beneficii business-ului tău: navigare prietenoasă pentru site-ul tău, încărcarea rapidă a paginii, pagini mobile friendly. Dintre toate cel mai important este contentul de calitate, actual şi viitor.

SEO off-page utilizează cele mai bune practici externe ale site-ului. Te ajută ca produsele sau serviciile cu care te ocupi să fie găsite de target-ul tău, de acei oameni potriviți care chiar asta îşi doresc, ceea ce tu le poţi oferi. Pe lângă acestea mai include şi social sharing signals (aici sunt incluse voturile, postările, comentariile sau share-urile de pe reţelele de socializare), social bookmarking (simpla tăguire a unei pagini cu ajutorul unui instrument web pentru a putea fii accesat mai târziu).

Tot din off-page fac parte şi legăturile externe către site-ul tău, cu ajutorul cărora câștigi credibilitate prin accesarea site-ului tău de pe alte site-uri relevante pentru domeniul tău de activitate. În articolul Legăturile un factor major în optimizarea SEO poți afla mai multe detalii despre cum trebuie să fie legăturile externe către site-ul tău.

Mai sunt importanți și indicatorii de calitate (numărul de pagini vizitate, timpul petrecut pe site) dat de anumite persoane cărora le place ce au găsit pe site-ul tău și îl utilizează intens ca sursă de informare, accesând cât mai multe pagini. Tocmai prin prisma acestor indicatori de calitate, SEO poate fi influențat pozitiv sau negativ de alte forme de reclame, dacă sunt bine făcute contribuie pozitiv la numărul de pagini vizitate, timpul petrecut pe site de vizitatori, rata de respingere etc. Iar dacă reușești să ajungi în cel mai înalt nivel al topului cu alte sub pagini (sub link-uri) ale site-ului mamă, câștigi credibilitatea pe care concurența cu greu o poate bate!

Cu ce te ajută SEM?

Search Engine Marketing este procesul prin care site-ul tău primește trafic cu ajutorul publicității plătite în motoarele de căutare. De exemplu, la Google prin promovare Google AdWords, site-ul tău ajunge să fie printre primele rezultate în căutări și astfel ajungi să ai mai mult trafic şi conștientizarea a ceea ce oferă business-ul tău. Componenta SEM este căutarea plătită Pay Per Click prin anunțurile publicitare.

Iar acum să aflăm beneficiile oferite de strategiile SEM:

Să luăm în considerare banii care întră în marketing. SEO este o strategie rentabilă cu efort pe termen mai lung. Indiferent dacă e un business de mici sau mari dimensiuni, se pot atrage rezultate rapide investind în Search Engine Marketing, care duce şi la o mai rapidă rentabilitate a investițiilor, acel ROI.

SEM este o cale mai uşoară prin care potenţialii clienţi îţi pot vizita site-ul, oricând şi la orice oră, făcându-ţi astfel compania să funcţioneze 24/7. Când vine vorba de publicul tău ţintă, poţi targeta o audienţă lărgită, toate la un buget controlat. Datorită mediului concurențial, în zilele noastre investiția unei promovări în Google AdWords a crescut semnificativ pentru primele poziții, dar o promovare bine făcută atrage cu siguranță rezultate garantate. Te invităm să afli mai multe detalii și în articolul Google AdWords - detalii pentru o promovare online de success

Despre SMM

Social Media Marketing sau SMM utilizează binecunoscutele platforme de socializare (Facebook, Instagram, Tweeter, Snapchat) ca și instrumente de marketing în promovarea serviciilor și produselor specifice unei afaceri. Scopul principal al SMM pentru businessului tău este să-ţi aducă trafic de calitate site-ului sau campaniilor de promovare, precum și creașterea relevanței brand-ului/mărcii tale.

Cheia angajamentului este să descoperi cu exactitate pe care platformă se află de fapt clienții tăi şi să-i înțelegi pe deplin. Pe lângă faptul că trebuie să-ţi cunoști targetul, trebuie să le oferi acestora content remarcabil, personalizat și să-i determini că acționeze.

Ce altceva mai câștigi dacă site-ul tău este mediatizat în platformele de comunicare socială?

• Brand awareness - oportunitatea de a-ţi face brandul mai cunoscut / recunoscut, loialitate

• Ușor de găsit şi accesibil de clienți noi, familiar şi ușor de recunoscut de clienții existenți

• Mai multe oportunități de conversie

• Creșterea inbound traffic

• Oportunitatea de a marketa calitatea serviciilor sau a produselor și crearea unui contact cu posibilii clienți

• Cu ajutorul platformelor momentului poți afla date valoroase despre vizitatorii tăi şi comportamentul lor pentru a folosi aceste informații în campanii bine target-ate

La fel ca SEM, strategia de Social Media Marketing poate utiliza reclame plătite pe platformele sociale, pentru a aduce vizibilitate și interacțiune rapidă.

După toate cele explicate mai sus, este important de menționat şi observat este că toate cele trei tactici sunt interdependente între ele şi merită să fie încercate pentru beneficiile aduse.

Care strategie de marketing este mai eficientă?

Când vine vorba să tragi linie și să alegi cea mai bună tactică pentru business-ul tău este important să analizezi atent nevoile tale specifice. Toate aceste acronime de digital marketing fac diferența în ceea ce privește traficul către site-ul tău și câștigarea de clienți din mediul online.

Împreună cu LiveCOM puteți găsi strategia potrivită business-ului tău. Alegerea unei firme care se ocupă constant cu aplicarea şi îmbunătățirea acestor strategii poate fii exact ceea ce afacerea ta are nevoie pentru o mai bună poziționare în motoarele de căutare în raport cu competitorii.