Pe data de 5 decembrie a fost lansată o nouă actualizare utilă de conținut „helpful content update”. Google a confirmat acest lucru pe Twitter:

Actualizarea utilă a conținutului din decembrie 2022 a fost lansată pe 5 decembrie, începând să devină mai vizibilă astăzi și va dura aproximativ două săptămâni pentru a fi lansată complet. Îmbunătățește clasificatorul nostru și funcționează la nivel global în toate limbile. Pagina noastră de ajutor explică mai multe.”

Această actualizare îmbunătățește sistemul de conținut util introdus de Google în august.

Cum funcționează sistemul de conținut util?

Acest sistem are ca scop recompensarea conținutului care ajută vizitatorii să aibă o experiență plăcută, accesând acele informații. Este conceput pentru a recompensa mai degrabă paginile web create pentru oameni, decât pentru motoarele de căutare.

Sistemul generează un semnal la nivelul întregului site care ajută la clasarea paginilor web. Cu ajutorul acestui sistem este identificat automat conținutul care nu aduce o utilitate utilizatorilor. Astfel, prin clasamentul făcut de acest sistem, eliminarea conținutului neutil ar putea ajuta la clasarea conținutului care oferă informații cu adevărat folositoare pentru utilizatori.

Google Search Central perfecționează periodic modul în care clasificatorul detectează conținutul neutil, iar când se întâmplă acest lucru, se distribuie ca „actualizare utilă de conținut”.

Conform noii terminologii Google, un „sistem” de clasare se referă la o creștere a algoritmului Google care rulează constant în fundal. Un algoritm „actualizare” se referă la îmbunătățirea sistemelor de clasare.

Pe lângă extinderea în toate limbile, această actualizare a sistemului de conținut util poate include semnale noi sau ajustări ale semnalelor anterioare. Google nu oferă detalii specifice cu privire la actualizările sistemelor de clasare.

Dacă acest update s-a simțit și pe site-ul dvs. începând cu luna august și ați luat atitudine cu privire la îmbunătățirea site-ului, acum este posibil să vedeți faptul că, odată cu actualizarea din decembrie, clasamentele cresc.

Pe de altă parte, există și efecte adverse asociate cu actualizările algoritmului. Dacă ați experimentat fluctuații de trafic sau nu s-a simțit niciun impact de la lansarea din august, acest lucru s-ar putea schimba odată cu actualizarea din decembrie.

Dacă sistemul de conținut util al Google a primit multe critici în timpul verii pentru că a fost prea „liniștit”, acest lucru va afecta vizibilitatea actualizării din decembrie?

Ce se va întâmpla, vom vedea pe parcursul perioadei următoare.

Surse: 

https://twitter.com/googlesearchc/status/1600171901669605376?s=20&t=Dm90h6Vh10dbbossFvW0JQ

https://developers.google.com/search/updates/helpful-content-update