LiveCOM Cluj

Home » Articole şi noutăţi » Importanţa căutărilor branded și non-branded în strategia de marketing
Articole și noutăți
keywords

Ştim deja că tipul de cuvinte cheie non-branded sunt cele mai utilizate în căutări, ceea ce e mai puţin ştiut este faptul că şi cuvintele cheie branded sunt la fel de necesare. Deoarece brandingul online este incredibil de important, un volum mare de căutări după numele mărcii tale este doar una din modalităţile prin care îţi poţi crea o reputaţie solidă pe termen lung.

Cei doi termeni, cuvinte cheie branded şi cuvinte cheie non-branded au fiecare avantaje unice, făcând parte din artileria grea a strategiilor de marketing de succes.

De asemenea, specialiştii în căutările online recomandă şi înţeleg importanţa cuvintelor cheie non-branded care dacă sunt optimizate la maximum, reuşesc să aducă trafic valoros înspre pagina ta.

Aceşti doi termeni pot face minuni pentru traficul tău şi pentru campaniile de promovare, iar în cele se urmează sunt explicate mai pe larg beneficiile aduse şi modul în care trebuie fiecare utilizat pentru rezultatele scontate.

Branded Keywords vs Non-Branded Keywords

Ambele tipuri de cuvinte cheie sunt folositoare pentru a-ţi determia audienţa pe care o ai în acest moment, cât şi impactul direct avut în rezultate. Atât cuvintele cheie branded, cât şi cele non-branded sunt utilizate în SEO şi în orice campanie PPC, iar termenii evaluați corect au numai beneficii de adus.

Pentru început haideți să ne acomodăm cu cei doi termeni.

Atunci când cauți produse sau servicii pe internet, o căutare precum "cazi de baie" este o expresie non-branded, dar dacă adaugi "cazi de baie marca", deja avem cuvinte cheie brand.

cuvinte-cheie-branded

Cuvintele cheie branded sunt, după cum ţi-ai putut deja da seama din exemplu, cele care au în conţinut şi numele propriei tale mărci. Când vine vorba de brandul tău, orice cuvinte cheie căutare care conţin şi numele brandului / mărcii tale sunt automat cuvinte cheie branded.

Pe de altă parte, cuvintele cheie care utilizează numele unui alt brand, nu sunt branded keywords pentru marca ta, dar pot fi branded pentru comerciant. Această distincție clară trebuie făcută mai ales când este vorba de magazinele online care se ocupă cu comerțul de produse ale unor mărci diferite.

Cuvintele cheie non-branded au legătură cu produsele sau serviciile pe care le oferi pe piaţa online, dar nu au inclus şi numele brandului mărcii tale. Utilizatorii folosec şi cuvinte cheie branded, şi non-branded, dar fii sigur că atunci când o anumită persoană caută express după numele mărcii tale arată clar inters faţă de ce ai de oferit. În aceeași măsură se poate considera că aceștia sunt deja informați sau familiarizați cu marca ta.

Şi chiar dacă la prima vedere pare că expresiile non-branded au mai mult de câştigat, deoarece cuvintele cheie branded sunt limitate, ambele merită să facă parte din strategia ta de marketing online.

Rămâne să vedem care sunt rezultatele pe care le pot aduce cele două tipuri de cuvinte cheie.

Cine produce mai multe rezultate?

Cuvintele cheie branded şi termenii non-branded sunt esenţiali în SEO şi campaniile PPC. Ceea ce le diferenţiază este doar intenția de căutare şi cum ajunge la utilizator în etape separate ale procesului de cumpărare.

Pentru o vizibilitate crescută în rezultatele căutării, o mai bună recunoașteri a bradului tău, dar şi pentru aducerea de noi utilizatori pe site, cuvintele cheie non-branded sunt alegerea potrivită în împlinitrea acestor ţeluri. Ele sunt în mare competiţie pe piaţa online deoarece sunt utilizate de multe alte companii din aceleași domenii.

Termenii branded sunt des folosiţi în campaniile PPC pentru a exclude sau target-a anumite mărci deja consacrate. În contextul unor mărci concurente, o campanie PPC poate reuși să aibă o conversie mai mare pe cuvinte-cheie branded, decât pe cele non-branded, adică să atragă clienți de la concurență.

Ştim sigur, la fel ca tine că scopul final al tuturor strategiilor de promovare online este generarea de venit, iar pentru aceasta este nevoie de cuvinte cheie de interes cu o puternică rată de conversie.

Sfaturi pentru folosirea corectă a branded şi non-branded keywords

  • Să se stabilească clasamente organice pentru cuvintele cheie branded
Acestea sunt de obicei mult mai uşor de clasat, mai ales dacă brandul tău are un nume neobişnuit sau unic.
 
  • Să se utilizeaze toate eforturile SEO pe termenii non-branded
Crește clasamentele organice pe cuvintele-cheie non-branded pentru a câştiga şi o mai bună vizibilitate online. Pe perioadă mai lungă de timp este mult mai rentabil decât o campanie PPC.
 
  • Campaniile PPC să fie prioritare pe expresii non-branded pentru a-ţi extinde reach-ul
Cu ajutorul campaniilor PPC poţi să-ţi creşti brand awareness şi să câştigi câţiva vizitatori ce caută după cuvinte cheie non-branded și ulterior pot reveni la tine după marca ta.
 
  • Să se folosească Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) pentru targetarea vizitatorilor anteriori care au fost pe site tău după căutări
RLSA este o metodă grozavă pentru a focusa anunțurile pe utilizatorii cel mai probabil să fie convertiți. Această strategie oferă posibilitatea de a seta audiența numai pe acei oameni care au mai vizitat site-ul tău până acum.

 

Toate bune şi frumoase până acum!

Dar dacă îţi spunem că există şi o parte mai întunecată în care poţi pierde trafic important din cauza concurenței care îți utilizează numele mărcii tale? Şi ghici ce, treaba asta e legală!

Gigantul Google a declarat chiar el: " Google nu va investiga sau restricționa selecția de mărci ca şi cuvinte cheie, chiar dacă primim plângeri cu privire la mărcile înregistrate"

Mai simplu explicat, orice cuvinte cheie folosite nu sunt proprietatea ta privată iar competitorii nu sunt constrânși de nici un fel de lege să se oprească să o facă. Ce poţi face într-un asemenea caz este să le scrii un email în care să-i rogi politicos să se oprească, explicându-le ca nu e fair play, cu toate că îşi fac treaba foarte bine. Bineînțeles, asta nu-ţi dă nici o garanție că lucrurile se vor schimba, chiar dimpotrivă.

Dacă vrei totuși să te menții pe primele poziții va trebui să mărești miza licitației PPC plătind mai mult pentru cuvintele cheie branded utilizate şi de alţii. Știu că nu e prea plăcut, dar așa funcționează jocul!

Mai poţi încerca şi target-area pe propriile Branded Search Ads pentru a domina căutările SERP. Multe companii bine cotate o fac deja pentru mai multă siguranță. Multiple listări în Google, deopotrivă plătite şi organice îmbunătățesc drastic click-through rates şi conversiile la nivel micro şi macro.

Cum să îmbunătăţeşti tacticile de marketing online?

O strategie de marketing bine făcută pe un domeniu concurențial, are nevoie de combinaţia de cuvinte cheie, branded şi non-branded, pe toate canalele utilizate. Când vine vorba de încorporarea și exploatarea acestor cuvinte în mod adecvat, treaba poate deveni destul de dificilă.

LiveCOM este ajutorul tău într-o astfel de provocare, având la activ firme pentru care am adus rezultate, utilizând ambele tipuri de cuvinte cheie.

Ai aflat informații interesante ?



Articol publicat în Articole și noutăți
Home » Articole şi noutăţi » Importanţa căutărilor branded și non-branded în strategia de marketing