Articolul care urmează prezintă practici pentru conectarea internă a paginilor de pe site-urile de ecommerce (comerț electronic), plus exemple de SEO pentru comerțul electronic bine realizat.

Link-ul intern constituie un aspect crucial al oricărui site web, însă are o importanță specială pentru site-urile de ecommerce.

Link-urile interne ajută la îmbunătățirea navigației și a experienței utilizatorului pentru vizitatorii site-ului și, de asemenea, poate ajuta la îmbunătățirea optimizării pentru motoarele de căutare (SEO) a site-ului.

Ce sunt link-urile interne?

Link-urile interne conectează o pagină web cu alta pe același domeniu de site. Când un utilizator face click pe un link intern, acesta va fi direcționat către o altă pagină de pe acel site. Aceste link-uri pot fi introduse în cuvinte, expresii sau imagini.

Cu ajutorul unui link intern, utilizatorii găsesc informațiile pe care le caută pe site și se pot deplasa de la o pagină la alta.

De asemenea, ajută motoarele de căutare să înțeleagă structura și ierarhia site-ului, făcându-l mai ușor de găsit în rezultatele căutării.

Ce nu sunt link-urile interne?

Link-urile interne nu sunt același lucru cu link-urile externe.

Legătura externă sau link-ul extern reprezintă acel link care este introdus pe un site web și care duce utilizatorii către alte site-uri. Acest lucru îi poate ajuta să găsească informații relevante din alte surse.

Utilizarea ambelor tipuri de link-uri este esențială, însă scopurile acestora sunt diferite.

De ce legăturile interne sunt importante pentru site-urile de comerț electronic?

Link-urile interne și structura de categorii/produse sunt un aspect important al SEO pentru toate site-urile web, în special pentru site-urile de e-commerce.

Mai jos sunt enumerate cele patru motive principale care sunt întotdeauna în fruntea listei atunci când se dezvoltă un site de e-commerce cu multe pagini.

  • Site-urile de comerț electronic au adesea un număr mare de pagini, inclusiv pagini de produse, pagini de categorii și alte pagini informative. Link-urile interne îi ajută pe utilizatori să navigheze în aceste pagini și să găsească informațiile pe care le doresc.
  • Site-urile de e-commerce au adesea multă concurență și mulți furnizori care oferă produse identice sau foarte asemănătoare. Link-urile interne pot ajuta la îmbunătățirea SEO a site-ului web, făcându-l mai vizibil în rezultatele căutării, peste concurență.
  • Link-urile interne pot ajuta la îmbunătățirea posibilității de descoperire a site-urilor de ecommerce, ajutând motoarele de căutare să descopere și să acceseze cu crawlere toate paginile de pe site. Acest lucru poate duce la mai mult trafic și la mai mulți clienți potențiali pentru acel site.
  • Link-urile interne pot evidenția promoții și vânzări încrucișate, produse noi și recenzii ale clienților pe site-urile de e-commerce.

Înainte de a trece la practici, trebuie înțeleasă diferența dintre link-urile interne de navigare și link-urile interne în conținut.

Link-uri interne în conținut vs. link-uri interne de navigare: Care e diferența?

Link-urile interne în conținut includ link-uri în conținutul unei pagini (de obicei, o postare de blog), în timp ce link-urile interne de navigare se referă la link-urile din meniurile de navigare al site-ului.

De exemplu, dacă postarea făcută pe blog este despre mobila de bucătărie, este recomandată trimiterea cu ajutorul unui link spre o pagină despre corpuri de mobilă de bucătărie.

Acest lucru ar ajuta utilizatorii să găsească informații suplimentare legate de conținutul paginii curente.

În schimb, link-urile interne de navigare îi ajută pe oameni să găsească paginile principale de pe acel site și să navigheze mai ușor pe acesta.

Mai jos sunt prezentate 9 practici pentru conectarea internă a paginilor de pe site-urile de e-commerce, împărțite în funcție de conținut sau de navigare.

Practici optime pentru link-urile interne de navigare

Meniu de navigare la nivel de site

Organizarea și utilizarea navigației principale sunt mize puternice pentru o strategie internă de conectare.

Când o pagină este legată de meniul principal al site-ului, acest lucru înseamnă în esență că este legată de fiecare pagină de pe acel site, ceea ce poate semnala Google că pagina este esențială. Cu toate acestea, este necesară o atenție sporită pentru ca meniul să nu se aglomereze.

Navigarea principală sau meniul este un master class al strategiei interne de conectare.

Link-uri pentru categorii și subcategorii. Link-urile către pagini de categorii sunt cruciale din meniul principal al site-ului, sporind autoritatea internă a acestor pagini. Link-urile pentru subcategorii ajută Google la o mai bună înțelegere a organizării site-ului web și a relațiilor semantice dintre acestea.

Concentrarea pe călătoria utilizatorului. Funcționalitățile și indicațiile vizuale pe care oamenii le folosesc pentru a se orienta în site sunt importante. Meniul este sistemul de găsire rapidă a modului și înțelegerii unde se află, unde poate merge și cum să ajungă acolo.

Meniul secundar de navigare la nivel de site

Pe lângă meniul principal de categorii, un exemplu de navigare secundară, care adaugă valoare utilizatorului (și motoarelor de căutare) poate fi o structură ierarhică (hartă) a categoriilor și subcategoriilor.

meniu produse

Navigarea breadcrumb HTML

Breadcrumbs HTML sunt de obicei afișate în partea de sus a paginilor de categorii și produse. Acestea includ o serie de link-uri care arată calea pe care a parcurs-o utilizatorul pentru a ajunge la pagina curentă.

Există câteva beneficii ale implementării breadcrumbs-urilor. Acestea îi ajută pe utilizatori să înțeleagă unde se află pe site și facilitează navigarea către paginile anterioare.

Accesibilitate îmbunătățită cu crawlere

Link-urile interne de tip Breadcrumb ajută motoarele de căutare să descopere și să acceseze cu crawlere paginile de pe un site și pot ajuta la minimizarea paginilor orfane.

Acest lucru poate îmbunătăți vizibilitatea generală a site-ului în rezultatele căutării.

Experiență îmbunătățită a utilizatorului

Link-urile interne de tip Breadcrumb pot îmbunătăți experiența utilizatorului pe site, facilitând navigarea și găsirea informațiilor pe care le caută. Acest lucru poate duce la o interacțiune sporită cu site-ul și, de asemenea, poate ajuta la îmbunătățirea clasării în rezultatele căutării.

Relevanță sporită

Prin folosirea link-urilor interne de tip Breadcrumb pentru a arăta relația dintre diferitele pagini de pe site, utilizatorul poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă structura paginilor site-ului – mai ales atunci când sunt marcate cu schema breadcrumb.

Practici optime pentru link-uri interne în conținut

Site-urile de comerț electronic sunt renumite pentru lipsa conținutului – în special în paginile de categorii și subcategorii. Ca rezultat, s-ar putea argumenta că unele dintre aceste exemple sunt de natură „navigațională”.

Sprijinirea conținutului din categoria paginii

Există multe modalități de a construi conținut de sprijin pe paginile de categorii.

Se pot adaugă câteva paragrafe de susținere în partea de sus sau de jos a paginilor lor de categorii, cu etichete de antet suplimentare și conținut care adaugă valoare experienței utilizatorului.

În cadrul acestui conținut, acestea includ în mod natural link-uri către alte pagini de categorii și subcategorii, pagini de produse individuale și chiar conținut educațional/blog, acolo unde are sens.

Module de link intern

În conținutului paginilor de categorie se pot insera module care conțin legături rapide către subcategorii sau secțiuni de interes corelat.

meniu subcatorii

Aceste link-uri text iau forma unor link-uri interne bogate în „long tailed keywords” cuvinte-cheie cu coadă lungă, către subcategorii sau pagini cu detalii despre produse (PDPs).

Astfel sunt oferite oportunități de a crea link-uri bogate de text ancoră, sub formă de butoane sau personalizate, valoroase pentru acele „long tailed searches”, căutări cu coadă lungă, foarte calificate.

Produse conexe/navigare

Secțiunea pentru produse asociate sau recomandări este importantă. Acest lucru poate ajuta utilizatorii să descopere produse suplimentare de care ar putea fi interesați și este una dintre tacticile de bază pentru construirea de link-uri interne.

Ceea ce era rezervat în mod tradițional pentru pagina de detalii a produsului, se poate extinde la paginile de categorii și chiar și „tipurile” de produse conexe au crescut exponențial.

Spre exemplu, se poate folosi standardul „Produse corelate”, sau recomandări „Îți mai recomandăm” sau “Nu pierde și aceste oferte” în cazul paginilor cu promoții.

Pe paginile cu detalii ale produsului, această implementare se extinde la o mare varietate de implementări cu mai multe rânduri pe pagină într-un carusel, permițând o listă mai extinsă de link-uri interne pe pagină:

  • „De asemenea, oamenii au vizualizat”, „De asemenea, oamenii au cumpărat”, „De asemenea, în această colecție”, „Merge bine cu”, „S-ar putea să-ți placă și”, „De asemenea, clienții au cumpărat”, etc.

sectiune recomandari

Atributele produsului

Acolo unde breadcrumbs s-ar putea să nu fie posibile, atributele produsului pot umple golul.

Când ambele pot fi utilizate, ele se completează eficient și pot face referire la orice/toate atributele pe care le-ar putea avea un produs: dimensiune, stil, culoare, brand, dimensiuni, etc.

Care sunt cele mai bune practici generale pentru link-urile interne?

  • Meniul de categorii;
  • Links către subcategorii;
  • Folosirea textului ancoră descriptiv;
  • Link către alte pagini relevante/conexe;
  • Link către versiunea canonică a adresei URL;
  • Atenție - nu se recomandă utilizarea aceluiași text ancoră care să ducă spre pagini diferite;

Cum se pot implementa link-urile interne pe un site de e-commerce?

Implementare strategiei relevante de categorii și subcategorii în mod eficient.

Implementarea cu cel mai mare profit (și potențial cel mai înalt nivel de efort) sunt modulele de conectare interne.

Ca alternativă, auditarea link-urilor interne existente pentru a determina ce pagini ar putea beneficia de pe urma creșterii link-urilor interne este întotdeauna un punct bun de pornire.

Specialiștii în SEO definesc acest proces ca fiind determinarea „PageRank-ului intern”, care este un mod inteligent de a gândi.

Maximizarea link-urilor interne pentru ecommerce

Link-urile interne sunt un aspect esențial al oricărui site de e-commerce.

Urmând practicile prezentate în acest articol, orice site poate fi optimizat pentru o navigare ușoară și implicit, optimizat și pentru motoarele de căutare.