Milioane de utilizatori folosesc zilnic căutările locale pentru a găsi cele mai bune business-uri din zonă. Pentru a crește șansele unui site de a fi găsit de potențialii consumatori, optimizarea locală (local SEO) în rezultatele de căutare este modalitatea cea mai potrivită în care se poate investi.

Optimizarea locală a unui site de business este o modalitate de clasare pe poziții mai bune în audiența locală. Cu toate că un site poate targeta întreaga lume virtuală, dacă audiența targetată este localizată în apropierea sau chiar în orașul în care firma sau magazinul business-ului există, atunci local SEO devine o necesitate.

Optimizarea locală folosește numele localității, detalii despre adresă și alte informații care să poată ajuta vizitatorii să descopere unde se află respectivul business pentru a putea fi vizitat off-line.

Continuă să citești pentru a afla toate beneficiile pe care optimizarea locală le poate oferii unei firme.

Ce este Local SEO mai exact ?

Optimizarea locală SEO este o tactică efectivă de a promova un business online. Local SEO ajută direct la promovarea serviciilor sau produselor către consumatorii locali, la momentul exact când aceștia caută.

Orice business local merită să se optimizeze și pe varianta local SEO pentru a putea fi găsiți de persoanele interesate în lumea reală. Fie că este vorba despre un magazin, sediul propriu-zis al firmei, chiar dacă nu se primesc vizitatori în clădire, optimizarea SEO locală ajută audiența targetată să descopere că afacerea ta este cea mai apropiată de ei.

Regula de bază în local SEO spune că rata de succes este mai mare în motoarele de căutare pentru o afacere locală, dacă site-ul acesteia are atașată o adresă fizică într-un oraș sau regiune și mai mult, își prezintă beneficiile locale într-o pagină dedicată. Pont: noi la fiecare business local dedicăm o pagină de prezentare magazinului, showroom-ului etc.

Dacă în schimb, un business dorește să optimizeze un serviciu zonal care nu are o locație fizică, instrumentul principal care poate fi utilizat în acest caz este optimizarea prin conținut.

Bazele pentru Local Search Marketing

Crearea unei strategii puternice care să propulseze o companie în vârful competiției are nevoie de optimizarea locală SEO. Din bazele marketingului local fac parte următoarele elemente bine delimitate:

Google My Business este un dashbord creat de Google pentru companii pentru a crea pofile/ listări care sunt activate de numeroase căutări conduse zilnic. Se poate crea un profil, adăuga fotografii și produse, crea un site, fiind compatibil cu întreg ecosistemul Google: Google Maps, Google+ etc.

Google my Business este parte esențială din strategia locală de optimizare SEO.

Autoritatea site-ului şi numele de domeniu

Vârsta îndelungată a unui domeniu împreună cu link-uri și mențiuni provenite de la surse de calitate oferă autoritatea necesară unui site.

Optimizarea SEO

Optimizarea tehnică a unui site ajută la vizibilitatea organică în motoarele de căutare atât prin mijloace tehnice, cât și creative. Local SEO este format din optimizarea tradițională și locația geografică a business-ului. Desigur, ca și cuvinte cheie pe care trebuie să se pună accentul sunt produsele, serviciile, alte teme abordate împreună cu termenii relevanți pentru locația în care se desfășoară activitatea.

Consistența NAP (Nume, Adresă, Telefon)

NAP sau NAP+W (website URL) este parte a inimii oricărui business în mediul online. Este obligatoriu ca în interiorul site-ului, cât și pe celelalte platforme online unde apare listat business-ul să fie vizibile adresa, telefoanele și numele companiei corecte, informații consistente și exacte.

Informațiile NAP fac ca site-ul în cauză să fie credibil pentru utilizatori și implicit motoarele de căutare. În schimb, dacă pe internet nu se oferă datele de contact ale firmei, un număr de telefon sau toate aceste informații sunt inconsistente, se pot pierde potențiali clienți, deci profit, iar motoarele de căutare nu vor mai vedea un asemenea business ca unul de încredere.

Amploarea NAP

Este nevoie și de citații de încredere pe platformele importante precum Google My Business, Facebook etc. Astfel de citații pot fi create pe nișe populare care fac referință la zona geografică a unui business sau la ceea ce oferă.

Amploarea NAP poate crește dacă firma primește citații nestructurate/ mențiuni pe platformele de social, blog, site-uri de știri sau din alte resurse. Mai important, mențiunile pozitive primite, indiferent că sunt structurate sau nestructurate pot avea un impact pozitiv asupra clasării locale.

Link-urile externe de tip "local business citations" de la alte site-uri / ghiduri locale au impact pozitiv în strategia local SEO. Află mai multe despre "local business citations" pe legăturile: https://moz.com/learn/seo/local-citations sau /whitespark.ca/blog/what-is-a-local-citation-for-local-seo

Acest lucru este important deoarece motoarele de căutare găsesc astfel compania și datorită mențiunilor, citațiilor pe scară largă pe internet.

Dobândirea de recenzii

Din factorii care influențează o firmă locală sunt și recenziile. Se estimează că 92% dintre consumatori citesc recenzii online, iar un număr cât mai mare de recenzii pozitive poate influența sentimentul de încredere într-o companie. La fel, orice business local are nevoie de o strategie de încurajare pentru a face consumatorii să lase recenzii pe variate platforme.

Numărul de recenzii câștigate pot avea un impact direct asupra poziționării locale, în timp ce sentimentele pozitive sau negative din recenzii pot avea un impact asupra conversiilor și profitului. Bineînțeles, de-a lungul timpului campaniile vor câștiga un număr mare de recenzii pozitive, chiar și câteva recenzii negative la care este important să răspunzi.

Avantajul concurențial

Într-o industrie competitivă firmele concurente caută să exploateze cât mai multe avantaje când vine vorba de elementele discutate mai sus. Câștigarea unui avantaj concurențial într-o piață suprasaturată este un efort unic pentru fiecare companie în parte care are la bază descoperirea oportunităților pe care rivalii nu au reușit încă să le exploateze.

Aceste diferențe competitive reprezintă tactici avansate care ar trebui întreprinse alături de specialiști, parteneri, agenții specializate în servicii online.

Aici este locul în care ingenuitatea marketingului online și tehnica pot fi utilizate din plin pentru rezultate de top.

Este important să se menționeze toate zonele de interes?

După cum am mai menționat, dacă un business servește într-o singură zonă geografică, este bine să aibă în plan local SEO pentru a putea ajuta consumatorii din acea zonă să găsească firma, online cât și off-line.

Când o firmă are locații multiple sau servește în multiple zone, o strategie de optimizare locală corectă oferă șansa utilizatorilor să găsească business-ul independent de fiecare locație în parte.

Bineînțeles, un business care poate fi găsit pe mai multe zone ajunge să fie în competiție cu alte afaceri din acele regiuni. Să luăm ca exemplu o căutare în Google " construcții civile cluj", pentru un utilizator care are nevoie de o firmă specializată pentru a-i construi o casă rezistentă.

Termenul "cluj" spune motorului de căutare să prioritizeze, organizeze rezultatele care țin de această locație, bineînțeles, având în vedere și ceilalți termeni din interogarea de căutare.

Dacă un business este local sau o industrie, ambele au nevoie de optimizare pe zonele exacte de extindere, zonele de lucru.

Optimizarea site-ului bazată pe căutările locale

Pentru o firmă, site-ul propriu este cea mai importantă parte din din capitalul propriu digital și componenta fundamentală a succesului din întregul marketing local. Este, desigur, modalitatea de comunicare dintre business și proprii consumatori.

Și în ciuda modificărilor în căutările online sau a comportamentului social media de-a lungul timpului, site-ul web al unui business rămâne locul vizitat de consumatori. Dealtfel, este locul unde se pot plasa cele mai multe informații despre business și se poate aplica ce strategie de marketing se dorește (informare, vânzare, fidelizare etc.).

Site-ul unui companii este un factor de clasare peste care se poate avea control total. Iată de ce și site-ul tău merită o campanie locală de marketing!

Trendul optimizării locale este mai puternic ca oricând și este în continuă dezvoltare. Acum este momentul potrivit pentru un site să beneficieze de avantajele local SEO și să crească afacerea prin această metodă, înainte ca și competitorii să avanseze.

Orice fel de business local își poate îmbunătăți afacerea și câștiga profit considerabil din optimizarea SEO locală.

Echipa LiveCOM Cluj a reușit să ajute peste 50 de business-uri locale din variate domenii de activitate, să aibe beneficii substanțiale din rezultatele căutărilor locale. Este momentul ca și afacerea ta să câștige mai mult trafic de la consumatorii care sunt aproape !

 

 

Ai aflat informații interesante?

 
Articol publicat în Articole și noutăți