Platformele de social media sunt în continuă evoluție și fac deja parte din activitatea de zi cu zi a celor mai mulți dintre noi. Dacă până acum câțiva ani erau văzute doar ca simple site-uri de socializare, acum sunt parte din strategia oricărui business care este în continuă căutare de oportunități pentru dezvoltare.

O activitate bine gândită pe un site de socializare sau pe mai multe poate aduce multe beneficii unui business, precum social signal sau “semnal social”. Ce sunt social signal și care sunt avantajele pe care le aduc site-urilor de business, toate în rândurile de mai jos.

Ce sunt social signals și ce beneficii pot aduce unui site?

Social signals sunt feedback-ul primit de la utilizatori prin canalele de social media, aici vorbind de likes, shares (Facebook), tweets (Twitter), hearts (Instagram) , +1 (Google +). Prin social signals utilizatorii oferă răspunsuri directe unui site care devin foarte importante din perspectiva optimizării în motoarele de căutare.

Social media este de o importanță majoră atât pentru sectorul privat, cât și pentru cel comercial, iar distribuția în portalurile de social media poate îmbunătăți fluxul traficului către site, în timp de like-urile și comentariile (și tweets) permit comunicarea directă cu potențialii consumatori.

Social signals ajută astfel companiile și firmele să afle care este imaginea pe care o lasă în rețelele de socializare, lucru care ajută și la modul în care se răspunde utilizatorilor.

Se poate ca aceste semnale sociale să reușească să aibă un impact asupra poziționării în motoarele de căutare? Există studii care atestă că social signals au un impact în clasările Google, vom discuta mai pe larg despre acest subiect puțin mai târziu.

Se presupune că un site poate fi de succes dacă dispune de conținut de bună calitate și este relevant din perspectiva Google, dar și dacă reușește să primească multe like-uri și share-uri via social media.

Ceea ce ar trebui să se înțeleagă de aici este că social signals sunt utile în optimizarea motoarelor de căutare pentru ceea ce reprezintă cu adevărat: un bun indicator al brand-ului şi reach-ului pe site.

Social signals sunt indicatori ai reach-ului

Site-urile clasate pe prima pagină Google dispun de optimizare SEO, un content relevant și de un număr mare de link-uri, aspecte de o importanță crucială în securizarea unei poziții înalte în rezultatele de căutare.

Ceea ce astfel de site-uri mai au în comun sunt și numărul mare de urmăritori din social media, lucru care ajută la atragerea de și mai mult trafic. Paginile care au un număr mare de fani pe Facebook sau Twitter doresc să influențeze acel reach pentru a putea atrage vizitatori pe site în mod regulat.

Acestea rezultă în social signals sub formă de likes sau shares care încurajează apoi traficul către site-ul firmei. Un alt factor important care trebuie luat în considerare este impactul pe care social signal le pot avea asupra altor utilizatori.

Cum se utilizează social signals?

Semnalele sociale au un efect special asupra altor persoane: se comportă precum un indicator de încredere (trust-builing measure).

Motivul din spate este unul cât se poate de simplu: dacă un site dispune de un număr atât de mare de fani stabili, înseamnă că este un site veritabil, autentic, altfel nu ar putea fi atât de popular.

Este un efect destul de puternic mai ales că fanii pot observa în insignele sociale (likebox-uri) și alți prieteni care, la rândul lor apreciază același business.

Totuși, acest lucru nu trebuie supraestimat deoarece un site cu milioane de fani pe Facebook nu înseamnă neapărat și un trafic mai mare pentru site. Pentru ca audiența să rămână interesată de un business este nevoie de un content şi mesaj adecvat, altfel urmăritorii rămân simpli urmăritori pe Facebook care nu ajung să acceseze și site-ul companiei.

Desigur, dacă social signals sunt integrate corect în conținut și într-o strategie de marketing, se poate ajunge la crearea de numeroase oportunități. Aici intră conținut de cea mai bună calitate, relevant și actualizat care poate ajuta la generarea mai multor social signal, iar de aici se ajunge la o pagină sănătoasă de Facebook sau la un cont activ de Twitter cu mulți urmăritori.

Conținutul de calitate (indiferent că e vorba despre descrierea site-ului sau articolele de blog) poate crea o fundație solidă și indici suplimentari precum setarea unui newsletter distribuitorilor din listă, persoanelor care sunt real interesate de produsele și serviciile tale.

Orice acțiuni sau strategii alese și aplicate de o firmă trebuie să conțină și o abordare într-o platformă de social media deoarece semnalele sociale creează încredere, iar încrederea este ideală pentru dezvoltarea și conștientizarea existenței brandului.

Social signals în optimizarea SEO

Conform Google, social media nu este un factor direct de poziționare în motoarele de căutare. Însă există evidențe conform cărora social signals precum like-urile și share-urile sunt luate în calcul pentru clasarea unui site în rezultate.

În medie, un site foarte bine poziționat în motoarele de căutare dispune și de o prezență constantă pe platformele de social media. Deci corelația dintre social signals și poziționările din căutări sunt mari.

Care rămâne totuși conexiunea dintre social media și clasarea în motoarele de căutare? Chiar dacă social signal nu sunt un factor oficial de clasare în Google, pot amplifica factorii de poziționare luați în considerare de Google. Unii specialiști afirmă că ar exista o corelație între clasarea în motoarele de căutare și depășirea a 10.000 de like-uri pentru pagina socială.

Și desigur, un conținut cu un număr mare de distribuiri pe platformele de social media are mai multe șanse de vizibilitate și câștigare de trafic organic către site. Un număr cât mai mare de oameni care distribuie un conținut pe platformele de socializare pot atrage alți oameni care vor accesa link-ul, iar link-urile generate sunt de o importanță imensă pentru optimizare.

Pentru a putea beneficia de toate avantajele aduse de site-urile de socializare este nevoie de optimizarea prezenței pentru o vizibilitate maximă. Câteva sfaturi care sunt de ajutor:

  • Optimizarea informațiilor din social media
  • O imagine care să atragă atenția, alături de informații relevante și link-ul către site pot fi de ajuns pentru a face un brand recognoscibil. Pe lângă site se pot introduce emailul, adresa punctelor de lucru și harta cu locația exactă.

  • Postarea cu regularitate
  • Activitatea unui business în social media face diferența. Postările regulate ajută urmăritorii să rămână în contact cu firmele, companiile cu care se identifică. Programul după care ar trebui să se posteze depinde de fiecare business în parte.

  • Îmbunătățirea actualizărilor de pe platformele sociale
  • Tot ceea ce se postează pe un site de socializare ar trebui creat în așa fel încât să fie numai bun de distribuit. Iar pentru asta este nevoie de câteva ingrediente: titluri irezistibile, imagini interesante și care să atragă privirile, dar și o modalitate explicită prin care postarea să atragă share-uri.

    Cercetările au arătat că toate acestea cresc semnificativ șansele ca utilizatorii să răspundă pozitiv. O altă întrebare care este pe buzele tuturor când vine vorba de social media este dacă hashtag-urile ajută SEO. Răspunsul este da, deoarece un hashtag este în esență un keyword care ajută la categorizarea unui content, pentru a putea fi mai ușor de găsit de utilizatori.

  • Optimizarea conținutului site-ului pentru distribuire în social media
  • Se poate ca un site să fie optimizat pentru a încuraja vizitatorii să-l distribuie în platformele de socializare. Pentru aceasta este nevoie de conținut, articole de bună calitate, numai bune de a fi distribuie care să îndemne la o astfel de acțiune prin cuvintele cheie folosite și inter-titluri.

    Pentru o mai bună angajabilitate în social media și imaginile au un rol esențial, iar dacă se dorește ca un articol să iasă în evidență, includerea unor video-uri pot ajuta la amplificarea vizibilității. Creare de conținut promoțional care să fie distribuit în social media poate aduce link-uri externe și poate fi convertit în poziții de top în căutări. Un alt lucru înțelept de făcut este să se adauge butoane de share tuturor articolelor pentru a fi mai ușor pentru oameni să le distribuie.

  • Angajabilitate și amplificare
  • Cea mai bună modalitate de a putea atinge maximum beneficiilor aduse de SEO în social media este ca un business să fie prezent pentru angajabilitate prin contentul oferit și amplificarea succesului:

    - câștigarea de link-uri prin menționarea și conectarea cu influenceri în postările pe profilele de socializare

    - o atenție sporită către optimizarea locală prin distribuirea conținutului dedicat zonei și găsirea audienței locale

    - oferirea de răspunsuri la comentarii și recenzii pentru a putea ajuta algoritmii social media să recunoască profilul și contentul ca fiind active, lucru care ajută la potențarea reach-ului

  • Stimularea autorității domeniului
  • Autoritatea domeniului este și el un factor major în poziționare. În conformitate cu Backlinko, social signals ar putea îmbunătăți, în mare, autoritatea unui site. Astfel, creșterea social signal pot ajunge la îmbunătățirea autorității domeniului care mai apoi poate avea un impact în clasarea în motoarele de căutare.

    Aceste corelații confirmă faptul că îmbunătățirea social signals pot, cel puțin indirect, să îmbunătățească clasarea.

    Importanța social signals în clasarea unui site este în continuă creștere, deci este nevoie să fie bine pusă la punct. Dacă afacerea ta are nevoie de mai multă vizibilitate online, LiveCOM Cluj este ajutorul de care ai nevoie, având la activ un portofoliu de business-uri care au reușit să se facă cunoscute și prin intermediul social media.