Una dintre cele mai grele etape atunci când vine vorba de promovarea unui site este structurarea acestuia pentru atragerea de vizitatori de calitate. Când această etapă a fost atinsă, există un alt task care trebuie realizat pentru a putea ține un vizitator pe site care să caute mai departe prin conținut.

Evitarea unei scanări rapide și a unei ieșiri rapide de pe pagina site-ului este dificilă, dar prin utilizarea link-urilor interne (internal links) și a textului ancoră (anchor text) se poate atrage trafic de calitate, dar și păstrarea cititorilor pe pagini sau user engagement în content-ul oferit.

Ce sunt link-urile interne?

Un link intern conectează o pagină a site-ului cu o alta tot din interiorul site-ului web. Orice site care are mai mult decât o pagină este conectat în acest mod printr-o structură de link-uri interne.

Site-urile au o structură de ansamblu și o arhitectură care păstrează conținutul structural logic, precum acest model:

structura site

Cele mai multe site-uri au meniurile pe pagina principală centrală ca punct de plecare și ulterior se pot ramifica în multiple meniuri. Altele, în schimb, sunt mult mai complexe.

Construirea de link-uri interne este o artă prin care se pot obține pagini scanate și indexate de Google. Aceasta este arta de a răspândi și sublinia importanța conținutului din interiorul unui site, într-un mod în care se atrag beneficii SEO (Search Engine Optimization) care să ajute în clasarea pe poziții cheie în Google SERPs (Search Engine Results Pages).

Cum reușește structura de link-uri interne să atragă avantajele de optimizare este explicat în rândurile de mai jos.

Nu contează unde se poziționează link-urile interne deoarece Googlebots vor reuși să le vadă în pagină după cum a afirmat John Muller, webmaster trends analist la Google:

“Poziționarea link-urilor interne într-o pagină este destul de irelevant din punctul nostru de vedere. Le scanăm, le utilizăm cel mai mult pentru scanarea din cadrul site-ului pentru a putea înțelege contextul paginilor individuale dintr-un site. Deci dacă este așezat în antetul, în subsolul sau în conținutul inițial al paginii, ține mai mult de tine decât orice fel de SEO de care mi-aș face griji”

Link-urile externe către un site sunt de departe mult mai puternice decât cele interne, dar și acestea au avantaje de necontestat pe care le vom discuta mai târziu.

De ce sunt importante link-urile interne în structura site-ului?

Deoarece sunt una dintre cele mai valoroase arme SEO care chiar funcționează!

Algoritmul de învățare al Google - Rankbrain este de ceva timp și este aproape imposibil să te joci cu acest sistem.

Cu cât a avansat mai mult algoritmul, cu atât este mai ușor să se facă simple modificări care să conducă mai apoi la creșterea imediată a indicatorilor SEO, fără a păcăli motoarele de căutare.

Internal links sunt parte a acestor simple modificări care pot aduce beneficii mărețe unui site, precum:

  • Flux de autoritate
  • Când se creează un link intern, ceea ce se întâmplă defapt este să se trimită o legătură echitabilă spre o altă pagină. În decursul timpului, o astfel de acțiune construiește autoritate site-ului și face mai eficientă structura de navigare.

  • Link-urile interne îmbunătățesc indexarea site-ului
  • Google crawlers urmăresc traiectoria link-urilor prin tot internetul pentru a găsi site-urile indexate. Când un site dispune de link-uri interne, lui Google îi este mult mai ușor să găsească link-urile către noile pagini de conținut.

    De regulă, Google scanează structura site-ului pentru a găsi conținut fresh, iar dacă un astfel de content nou în site este împletit cu multe link-uri interne, scanarea se petrece mult mai rapid.

    De asemenea, ca rezultat și indexarea se va petrece mult mai rapid, lucru care va fi premiat cu o îmbunătățire a poziționării în motoarele de căutare.

  • Rata de abandon (bounce rate)
  • Un alt atu al link-urilor interne este că scad rata de abandon de pe site și ajută la o creștere a timpului petrecut în interiorul site-ului.

  • Pâlnie de vânzare
  • În cazul în care se încearcă vânzarea unui produs sau serviciu, un site se poate structura în asemenea fel încât link-urile interne să ghideze utilizatorii către cele mai importante pagini despre acel produs sau avantaje.

  • Link-urile interne cu un text ancoră adaugă valoare conținutului
  • Un link intern este un simplu șir de cod HTML care leagă o pagină a site-ului cu o alta din același site. Atunci când se creează un link intern cu text ancoră în loc de imagine sau navigational text, valoarea link-urilor interne crește.

    Textul ancoră îmbunătățește valoarea link-ului prin adăugarea cuvintelor cheie și conținut în procesul de legătură (linking process).

    Link-urile interne oferă valoare utilizatorilor

    Link-urile interne fac parte din tehnicile SEO, dar asta nu e tot! Internal links oferă valoare utilizatorilor!

    Persoanele care apreciază un anumit content și modul în care un anumit autor scrie, vor da click și pe alte articole ale acestuia. Puțin timp petrecut în adăugarea unor link-uri interne pe o pagină a site-ului poate crește valoarea fiecărei bucățele de conținut în ochii utilizatorilor deoarece așa pot găsi cu ușurință resurse suplimentare create într-o altă parte a site-ului.

    Link-urile interne fac parte din arsenalul de marketing și chiar dacă nu pot crea direct conversii, au un loc sigur în ceea ce privește pâlnia marketingului - transportă vizitatorii spre destinația target-ată.

    Utilizarea link-urilor interne în interiorul site-ului poate crește șansa ca cititorii să rămână o perioadă mai lungă și să ajungă să aibă încredere în informația citită.

    Structura și link-urile interne sunt importante și pentru Google

    Dacă până acum am discutat despre beneficiile pe care link-urile interne le pot aduce structurii unui site, este timpul să aflăm ce altceva mai pot face acestea în relația cu motoarele de căutare.

    Google utilizează link-urile pentru a găsi legăturile cu privire la conținut și care este valoarea acestuia:

  • Relația dintre conținut
  • Google scanează site-uri prin urmărirea link-urilor, atât interne cât și externe folosind bots. Un astfel de bot ajunge pe pagina principală a site-ului, începe să interpreteze pagina și să urmărească primul link.

    Prin urmărirea link-urilor, Google poate determina structura site-ului (relația dintre variate pagini, categorii, postări și alt tip de conținut). În acest mod, Google descoperă care pagini din site acoperă subiecte similare.

    Iată de exemplu de ce unele site-uri dispun de bara laterală unde se pot observa link-uri din aceeași categorie din care face parte articolul pe care s-a aterizat deja. Astfel, este sigur că Google înțelege că tot contentul de pe pagina unde s-a ajuns este înrudit cu tot conținutul postărilor din link-urile aflate în bara laterală.

  • Valoarea link-urilor
  • Suplimentar, pentru a putea înțelege relația dintre conținut, Google divide valoarea link-ului între toate link-urile de pe un site. Adeseori, pagina principală din site are cea mai mare valoare, atribuție a link-ului deoarece are cele mai multe link-uri de întoarcere. Această valoare a link-ului este distribuită printre toate link-urile găsite în pagina principală. Valoarea link-ului transmisă următoarei pagini va fi divizată între link-urile din acea pagină și așa mai departe.

    Prin urmare, cel mai nou material pentru blog poate atrage mai multă valoare dacă se face legătură sau publicare pe pagina principală, decât doar din pagina de categorie. Iar astfel Google poate găsi cea mai nouă postare mult mai repede. Dacă link-urile transmit valoare altor link-uri, atunci este de la sine înțeles că mai multe link-uri către o postare înseamnă mai multă valoare. Dacă Google consideră că o pagină câștigă mai multă valoare prin link-uri, deci este mult mai importantă, cresc șansele unei mai bune poziționări pentru pagină.

    Alte informații utile despre link-urile interne pe care este bine să le cunoști

  • Nu toate link-urile sunt egale
  • Link-urile cât mai vizibile în meniul de sus sau footer sunt cele care au greutate în motoarele de căutare. Dacă o pagină dispune de un link intern către o altă pagină care dispune de informații grozave despre un domeniu, este esențial să fie poziţionat într-un loc bun. Asigurarea că link-ul intern se află într-o propoziție în care este logic să apară este destul pentru a putea adăuga valoare acelei pagini.

  • Este un concurs de popularitate, conform Google
  • Chiar și link-urile interne cad pradă examinării Google dacă nu sunt destul de accesate.

    Iar dacă pentru unii este doar o teorie, evidențele arată că link-urile interne populare sunt mai favorizate. O astfel de noțiune indică faptul că motoarele de căutare observă tendința de accesare a celor care navighează pe site și clasează cele mai bine accesate link-uri diferit față de omologii neglijați.

    Într-un astfel de caz este important ca link-ul intern să fie scris adecvat, fără referințe precum “mai multe informații” sau “apasă aici”. Link-ul intern este important să fie atașat pe un cuvânt sau mai multe, să fie descriptiv și relevant pentru textul ancoră.

  • Link-uri relevante
  • Ca un tot unitar, site-ul și link-urile au nevoie de un scop pentru care sunt realizate, iar o plasare arbitrară a unui link de pe o pagină despre construcții spre o alta despre metodele de tratare holistice nu ajută pe nimeni.

    Link-urile interne ar trebui să fie văzute ca o invitație a unui vizitator interesat să continue să învețe de pe site.

  • Accesibilitatea contează
  • La fel ca home page-ul și link-urile interne ar trebui să se încarce în 3 secunde sau mai rapid pentru a nu pierde utilizatorii. Iar dacă pe primul loc ca sursă de iritare este să cauți informații și să nu le găsești, pe al doilea loc rămâne încărcarea lentă a unei pagini.

  • Fără micșorarea link-urilor
  • În mod fundamental, dacă oamenii nu pot să vadă un link de pe pagină atunci nu au cum să îl și acceseze. Nu este nevoie să se creeze hyperlink-uri masive în culori stridente, ci doar link-uri ușor de observat și de distins.

    Pe lângă crearea de link-uri interne curate și clare, merită să se evite nofollowing internal links deoarece acestea nu trec ca și link juice. Un link suculent este un termen fără caracter tehnic utilizat ca referință pentru valoarea SEO a unui hyperlink către un anumit site sau pagină. Este adesea pus în relație cu eforturile de construire a link-urilor precum postările oaspeților, bloggeri de ajutor, linkbait sau legături stricate.

    Tag-urile nofollow ar trebui să fie folosite numai pentru sursele externe care fie intră în competiție cu articolul, fie nu sunt de încredere.

  • Conținutul rămâne rege chiar și în cazul link-urilor
  • Formula clară: conținutul aduce vizitatori pe site și este primul lucru pe care îl văd, apoi hyperlink-urile încorporate pe care le descoperă citind. Iată cum este subliniată importanța link-urilor relevante. Introducerea unei secțiuni suplimentare cu articole similare poate face cititorii să rămână prinși pe site cu orele.

  • Nimănui nu-i plac spammer-i
  • Primul link și textul ancoră către aceeași pagină sunt cele care contează pentru Google. Link-urile spammy nu fac altceva decât să creeze dezordine și să devalorizeze relevanța unui site.

    Esențial este ca audiența care intră pe un site să fie respectată și să se înțeleagă că oamenii sunt destul de isteți încât să recunoască din prima link-ul forțat. Includerea unor multiple legături spre o anumită categorie sau către un produs, de zeci de ori pe aceeași pagină este o activitate îndoielnică, discutabilă.

    Site-ul unui business are nevoie de o structură logică și cât mai multe link-uri interne bine plasate care să poată aduce avantajele discutate mai sus. În acest sens, LiveCOM asigură consultanța și suportul necesare în realizarea unei structuri de site benefică întregii strategii integrate de marketing online.