2019 se anunță a fi un an care aduce o multitudine de schimbări și actualizări în rețelele de socializare, iar Facebook este personajul principal. În urmă cu aproximativ o lună, Zuckerberg a anunțat o serie de planuri mari care va conduce la rezultate pozitive pentru companie, dar mai ales pentru utilizatori.

Într-o postare publică de pe Facebook, el a confirmat că, anul acesta, compania se va axa pe îmbunătățirea experienței și siguranței utilizatorilor, pe creșterea gradului de autenticitate și pe identificarea soluțiilor care vor conduce la rezolvarea problemelor sociale.

Link postare Mark Zuckerberg - https://www.facebook.com/zuck/posts/10106340834478671

Întrucât corporația Facebook a fost implicată în 2018 în diverse scandaluri, preocupări legate de transparență și asigurarea confidențialității datelor personale, aceasta s-a concentrat pe rezolvarea și depășirea problemelor care au condus la neîncrederea utilizatorilor în platformă.

Actualizările anunțate de Facebook reflectă obiectivele la care se lucrează de anul trecut și îmbunătățesc atât experiența utilizatorilor, cât și pe cea a persoanelor care activează în diverse domenii de afaceri.

Raportul veniturilor din 2018

Deși rețeaua de socializare s-a aflat sub un nor negru în ultima perioadă, aceasta nu și-a pierdut considerabil din valoare și importanță. La începutul anului, Facebook a prezentat raportul său privind veniturile din ultimul sfert din 2018 (Raportul Q4), în care se regăseau date precum:

  • Veniturile au crescut cu 3 miliarde de dolari față de al 3-lea sfert al anului, ajungând la 16,6 miliarde de dolari.
  • Mai mult de 2 miliarde de dolari din venituri au provenit din Stories Ads, care sunt disponibile atât pe platforma Facebook, cât și pe Instagram.
  • Peste 2 miliarde de utilizatori folosesc în fiecare zi cel puțin unul dintre serviciile oferite de Facebook ( WhatsApp, Instagram și Messenger)

La acestea se adaugă declarațiile membrilor firmei care au anunțat că serviciile lor de comunicare sunt folosite de peste 90 de milioane de companii mici, iar peste 7 milioane de advertiseri cumpără publicitate în cadrul acestora.

Astfel, deși se preconiza de mulți ani că platforma Facebook va muri și va fi uitată pentru totdeauna, se pare că aceasta este încă în viață și chiar mai puternică datorită noilor oferte pe care le prezintă, la care se adaugă și susținerea companiilor soră.

Noi funcții pentru grupuri, formatare și instrumente de gestionare

Facebook a adăugat deja noi detalii la grupurile create în cadrul rețelei de socializare, iar aceste schimbări includ:

1. Extinderea grupurilor de abonamente

Anumite pagini pot crea grupuri care implică abonamente plătite pentru ca o persoană să își păstreze poziția de membru. Bineînțeles, pentru ca o companie să poată să construiască și păstreze cu succes un astfel de grup, este nevoie să ofere ceva de valoare ( Ex: cursuri dedicate domeniului de activitate), altfel riscă să își alieneze publicul.

2. Noi recomandări pentru adăugarea membrilor într-un grup

În prezent, membrii nu mai sunt adăugați automat într-un grup pe care o companie decide să îl creeze. Atunci când utilizatorii sunt invitați de alți membri sau de administratori, aceștia sunt listați într-o secțiune numită “Invited”(Invitat) până când aceștia aleg să accepte invitația și să se alăture grupului.

grup-facebook

Acest lucru este benefic atât pentru utilizatorii Facebook, cât și pentru companii, și nu mai există riscul ca un grup să își crească artificial numărul de membri. De asemenea, un brand are de câștigat deoarece se asigură că numai cei care doresc să interacționeze cu conținutul prezentat vor alege să se alăture grupului.

3. Noi instrumente de gestionare

Unele dintre acestea permit administratorilor să semnaleze semi-anonim utilizatorii atunci când una dintre postările lor a încălcat regulile grupului sau să găsească o persoană  în cererile de membru cu numele specific.

În ultima vreme s-au observat noi funcții pentru Grupurile Facebook, acordând brandurilor o posibilitate mai facilă de a identifica noi modalități care conduc la crearea de comunități și oferirea de valoare publicului țintă, conducând la relații mai strânse între companii și consumatori.

În cadrul acestora se pot adăuga și cursuri. Acum Facebook permite brandurilor să creeze materiale și module de cursuri care au rolul de a educa și instrui membrii.
Așadar, anul acesta se poate preconiza adăugarea de mai multe funcții la grupurile create în cadrul platformei Facebook.

Administratorii Facebook pot răspunde la mesajele Instagram prin Inbox

messenger-si-instagramAnul trecut, Facebook a lansat abilitatea administratorilor de a vizualiza și răspunde la comentarii cu privire la postările lor din Instagram prin Inbox. Acest lucru a simplificat procesul pentru conturile care nu aveau implementat încă un software de gestionare social media.

Acum Facebook face un pas mai în față și permite administratorilor să accese și să răspundă la mesajele private de pe Instagram.

Această înaintare se aliniază cu planul Facebook de a integra Messenger, WhatsApp și Instagram, pentru a oferi utilizatorilor posibilitatea de a ajunge unul la altul indiferent de platforma utilizată.

Mark Zuckerberg dorește ca Facebook-ul să devină o rețea socială mai privată și mai intimă pentru utilizatori. Substanța acestui obiectiv se poate minimiza la câteva cuvinte: Facebook să fie mai mult ca WhatsApp.

Fondatorul se așteaptă ca versiunile viitoare de Messenger și WhatsApp să devină principalele moduri în care oamenii comunică pe rețeaua Facebook, spațiul intim al mesageriei devenind viitorul rețelelor de socializare.

Facebook va pune mai mult accent pe conversațiile private și pe interacțiunea mai rapidă, mai simplă și mai sigură în privat cu prietenii, grupurile sau companiile.

Criptarea tuturor lucrurilor

Zuckerberg a declarat că oamenii se așteaptă ca discuțiile lor private să fie sigure și văzute doar de destinatari, nu și de către diverși hackeri, membri ai guvernului sau chiar de către persoanele care gestionează serviciul. Pentru a îndeplini această dorință, este nevoie de criptare.

În același timp, criptarea face mai dificilă capturarea celor care ar putea cauza rău. Astfel, compania explorează modalități care să detecteze anumite tipare de activitate sau alte mijloace care ar putea ajuta la prinderea actorilor răi chiar și cu criptarea implementată.

Facebook intenționează să cripteze toate serviciile de mesagerie în viitorul apropiat, dar nu va fi pe deplin finalizat până nu se va găsi o soluție pentru prinderea personajelor negative.

Postări care să dispară după un anumit timp

Zuckerberg dorește ca mai multe postări să expire automat după o anumită perioadă de timp. Păstrarea anumitor tipuri de conținut pentru un timp mai scurt poate împiedica efectele negative din viitor. Astfel, acele poze de la o petrecere care posibil să construiască o imagine nerealistă asupra unei persoane, nu vor mai avea această putere.

În același timp, anumiți utilizatori doresc să se uite la fotografiile lor vechi, iar Facebook va trebui să găsească o soluție care să mulțumească ambele tabere.

Compania spune că va oferi utilizatorilor opțiunea de a alege cât timp postările să rămână pe Timeline.

Facebook Messenger - redesign

Lansarea globală a Messenger 4 a ajuns la utilizatorii din întreaga lume, iar opiniile privind noul design UI diferă.

Facebook urmărește în mod constant simplificarea utilizării Messenger, astfel a condus la o nouă actualizare a aplicației. Cu 3 tab-uri în loc de 9, designul pare mai curat și permite un acces mai ușor la descoperirea utilizatorilor, dar și la conturile companiei pe care utilizatorul le administrează.

O altă noutate adusă de Facebook este funcția “Dark Mode” din Messenger. Aceasta este disponibilă pentru toți utilizatorii și servește la reducerea consumului de energie atunci când se utilizează aplicația Messanger.

dark-mode

Facebook alege schimbarea

Facebook se concentrează anul acesta pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor atât pe platforma de socializare, cât și pe aplicația de Messenger. Cu ajutorul noilor funcționalități care au fost deja implementate și cele care urmează a fi lansate, se dorește construirea unui serviciu care să aducă un plus de siguranță, o experiență cât mai plăcută și un mod de socializare simplu, ușor și rapid.

Având în vedere ceea ce și-a propus Mark Zuckerberg împreună cu echipa sa, se poate spera la servicii care să fie cât mai mult pe placul utilizatorilor și care să aducă din nou pe masă încrederea în ceea ce Facebook oferă.