Afacerile online sunt mereu înconjurate de schimbări în mediul virtual, iar acestea pot deveni un plus de ajutor la atingerea obiectivelor sau un inamic dacă nu sunt observate sau luate în considerare.

Social media, motoarele de căutare aduc mereu noutăți care au rolul de a asigura consumatorilor o experiență cât mai plăcută. În același timp, pentru afaceri, noile update-uri reprezintă o șansă în plus de atragere a noilor clienți sau de fidelizare a celor deja existenți.

Informarea cu privire la noutățile din mediul online devine o necesitate pentru afacerile care doresc să înregistreze rezultate pozitive și o rată mare de câștiguri.

Așadar, se recomandă ca mărcile să cunoască și următoarele schimbări care vor interveni și care urmează să aibă un impact asupra activității și promovării lor.

1. Facebook Messenger poate fi folosit acum pentru a răspunde la mesajele clienților

Facebook lansează un update la Messenger care va permite deținătorilor de pagini business să acceseze cât mai facil atât mesajele personale, cât și mesajele clienților. Astfel, administratorii vor putea primi mesajele de la paginile Facebook Business sau din website-ul propriu (dacă este integrat Facebook Messenger în website) și vor putea comunica cu publicul țintă din aceeași aplicație pe care o folosesc pentru a interacționa cu prietenii și familia.

Posibilitatea de a schimba înainte și înapoi între diferite casete de mesaje permite deținătorilor de pagini să răspundă rapid, fără a fi nevoie să deschidă o altă aplicație.

Acest update adus de Facebook înseamnă că toate mesajele primite sunt grupate. În același timp, acestea sunt suficient de separate pentru a împiedica afacerile să răspundă accidental unui client din contul personal. Totuși, responsabilul de pagină poate alege dacă dorește să răspundă ca persoană fizică sau ca afacere.

Aceasta actualizare vine ca o ”mână de ajutor” pentru activitatea afacerilor, cu atât mai mult cu cât, conform Facebook, peste 90% dintre administratorii de pagini de afaceri folosesc deja Messenger pentru a discuta cu cei apropiați.

Mai mult, în urma cercetărilor Facebook s-a observat faptul că majoritatea administratorilor de pagini ar prefera să nu descarce și să gestioneze mai multe aplicații. Prin urmare, update-ul la Messenger este o soluție ideală.

Această actualizare nu este doar în beneficiul responsabililor de pagini, ci și în cel al clienților. Odată cu aceasta, ei vor putea primi mai rapid răspunsuri la întrebări cu privire la serviciile, produsele, programul de lucru, opțiunile de livrare ale unui brand.

Posibilitatea de a răspunde rapid clienților poate face diferența între afaceri. Conform sondajelor, 90% dintre clienți evaluează un răspuns rapid ca fiind foarte important în momentul în care au o întrebare referitoare la achiziția pe care doresc să o efectueze.

Ca un plus la aceasta actualizare, afacerile pot alege să primească notificări suplimentare, pentru a nu uita să răspundă clienților. Așadar, vor primi o notificare inițială odată cu primirea unui mesaj și una suplimentară la un interval de timp, dacă nu au răspuns.

update-social-media

2. CLS un nou factor SEO de clasare în Google din 2021

CLS (Cumulative Layout Shift) este un indicator Google care măsoară un eveniment al experienței utilizatorului pe un website. Se preconizează ca acesta să devină un factor care va influența poziționarea în 2021. Astfel, este important ca o afacere să înțeleagă ce înseamnă CLS și cum trebuie să se optimizeze.
 
CLS înseamnă o schimbare neașteptată a elementelor paginii web în timp ce aceasta se descarcă. Tipurile de elemente care tind să provoace schimbarea sunt fonturile, imaginile, videoclipurile, formularele de contact, butoanele și alte forme de conținut.

Minimizarea CLS este esențială deoarece paginile care se schimbă pot crea o experiență mai puțin plăcută utilizatorului.

De ce se întâmplă CLS? Potrivit Google, există 5 motive tehnice pentru care CLS reacționează:

  • Imagini fără dimensiuni
  • Anunțuri, elemente încorporate și conținut tip iframes fără dimensiuni
  • Conținut care își schimbă dinamica
  • Fonturi web care provoacă FOIT (Flash of Invisible Text)/FOUT (Flash of Unstyled Text)
  • Acțiuni care așteaptă un răspuns din partea rețelei înainte de actualizarea DOM

Se recomandă ca imaginile și videoclipurile să aibă dimensiuni de înălțime și lățime inserate în HTML. În ceea ce privește imaginile receptive, este nevoie ca diferitele dimensiuni ale acestora, pentru diverse locații de afișaj în pagină, să fie utilizate în aceleași proporții ca aspect.   

De asemenea, anunțurile publicitare pot provoca CLS. Pentru acest caz, este nevoie să se stabilească înălțimi și lățimi specifice.

Se recomandă o atenție deosebită și la conținutul dinamic inserat într-o pagină, precum un link către un videoclip YouTube sau un videoclip încorporat.

Va fi necesar ca dezvoltatorii web și administratorii de website-uri să aibă în vedere CLS și să acorde o importanță și mai mare elementelor pe care o pagină web le are și modul în care acestea sunt inserate. În 2021, acesta este programat să devină un factor de clasament.

3. Instagram - website-urile pot avea nevoie de permisiunea de a încorpora fotografii

Instagram a emis o declarație conform căreia website-urile pot avea nevoie de permisiunea unui creator pentru a-și încorpora fotografiile.

Afacerile ar putea fi nevoite să obțină permisiunea utilizatorilor Instagram înainte de a încorpora postările lor pe paginile web ale brand-ului.

În termenii de serviciu Instagram este stipulat că utilizatorii aplicației oferă Instagram-ului o licență de copyright de fiecare dată când încarcă o poză. Cu toate acestea, licența nu este extinsă la website-urile care încorporează conținut Instagram.

Așadar, pentru ca o marcă să nu se afle în situația de a încălca drepturile de autor, este nevoie să ceară permisiune înainte de a utiliza o fotografie de pe Instagram.

Noutățile și update-urile în mediul online

Internetul se află într-o continuă schimbare și dezvoltare, la fel și instrumentele de promovare pentru afacerile care caută lead-uri și vânzări din online. De la motoare de căutare la aplicații și rețele de socializare, toate acestea înregistrează noi schimbări care au rolul de a facilita experiențele utilizatorilor în primul rând.

Numărul exploziv de reclame duce la o saturație și este nevoie cât mai mare de diferențiere. "People don't hate ads. They hate bad ads". Experiența utilizatorului va fi și mai mult în prim plan!

Toate sistemele de reclame plătite deja folosesc strategii inteligente și audiențe care folosesc învățarea automată astfel încât să optimizeze pentru conversii și toate acestea pun accent pe experiență, creativitatea reclamei și a mesajului, etc.

Într-o eră a noului mediu virtual și al imprevizibilului, afacerile trebuie să țină pasul pentru a se diferenția de competiție și pentru a înregistra câștiguri rapide și clienți pe termen lung.