Specialiștii recomandă ca articolele despre servicii sau produse, prezentările despre produse, postările de blog și alte tipuri de advertoriale să conțină un minim 300 de cuvinte. Teoretic, motorul de căutare este “interesat” de conținutul din textul prezentat pe o pagină web care depășește acest număr de cuvinte.

Dar este suficient? Google clasează postările lungi mai sus decât cele scurte, iar o poziție înaltă în rezultatele căutărilor este ceea la ce aspiră fiecare creator de conținut.

Totuși, nu un număr exact de cuvinte trebuie să fie obiectivul în punctul realizării unui material de promovare sau prezentare tip text. Ideea principală este ca postarea să fie amănunțită, captivantă, bine cercetată și care să ofere exact cât are nevoie cititorul. Mai exact, să îi răspundă la întrebări și să îl atragă prin răspunsurile oferite.

De ce postările lungi sunt mai bune pentru SEO?

Multe studii au demonstrat o corelație între lungimea conținutului și o bună performanță SEO. O postare mai dezvoltată poate conduce la mai multe avantaje și câștiguri, atât pentru brandurile care doresc să își prezinte produsele sau serviciile, cât și pentru consumatorii care doresc să se convingă că fac o alegere bună atunci când aleg o anumită marcă.

Printre cele mai importante beneficii pe care le prezintă conținutul mai lung sunt:

1. Conținutul mai lung obține mai multe backlink-uri și share-uri

Backlink-urile și share-urile reprezintă unul dintre cei mai importanți factori de clasare Google.  Acestea sunt fundamentul algoritmului PageRank și au rolul de a clasifica paginile utile.

În urma cercetărilor, mai multe surse au confirmat faptul că un conținut mai lung primește mai multe backlink-uri decât un conținut mai scurt. Iar acest lucru crește posibilitatea unei poziții înalte în rezultatele motorului de căutare.

Postările de blog, prezentările sau articolele despre varii produse sau servicii mai lungi sunt mai documentate și de aceea mai multe entități oferă link către ele.

Au fost înregistrate tipuri de conținut care includeau în jurul a 1000 de cuvinte și aveau numeroase reacții de calitate. Totuși, sunt cazuri în care conținutul a fost mai lung, dar numărul de reacții a scăzut.

Așadar care este formula corectă în crearea unui conținut? - Trebuie să se țină cont de câteva aspecte care să conducă la un echilibru între minuțios și succint.

În general, conținutul mai lung tinde să includă mai multe punct de discuție. Exemplu: De ce este nevoie de hidroizolație, dar și ce tipuri de hidroizolație sunt și cum se aplică.

În același timp, în conținutul mai lung uneori se pot omite puncte importante, care trebuie știute și acestea trebuie bine evidențiate prin subtitluri relevante sau “separatoare”.

Rezultatul omiterii de separatoare este un conținut pe care un număr mai mic de utilizatori îl citește până la capăt, iar asta înseamnă că mai puțini vor citi punctele “demne de menționat”. Astfel, se pot înregistra mai puține backlink-uri sau share-uri.

Majoritatea persoanelor care trimit link către o postare înseamnă că au citit-o. Totuși sunt puțini care să facă asta dacă conținutul necesită 2 ore pentru a fi citit și este încărcat.

Creatorii de conținut trebuie să aibă în vizor concentrarea pe includerea punctelor importante ca titluri, demne de menționat, cât mai succint posibil și să evite detaliile care nu sunt de interes.

2. Conținutul mai lung obține mai mult trafic organic

Așa cum s-a menționat anterior, Google apreciază mai mult conținutul mai lung și bine delimitat. Drept urmare, conținutul mai lung se află pe o poziție mai înaltă în clasament și primește mai mult trafic organic.

În urma unor cercetări, s-a observant faptul că postările de până la 2000 de cuvinte înregistrează cel mai mare nivel de trafic organic, iar cele care depășesc primesc mai puțin trafic.

Asta înseamnă că postările mai lungi nu sunt relevante dacă întrec limita de 2000 cuvinte?

Nu neapărat. John Mueller (Webmaster Trends Analyst Google) a menționat în 2019 că numărul de cuvinte nu este un factor de clasare.

Care este până la urmă lungimea optimă pentru un conținut?

În primul rând, așa cum s-a menționat, există o corelație pozitivă (peste 1000 cuvinte) între numărul de cuvinte și backlink-uri, iar acestea sunt importante pentru clasare.

În al doilea rând, conținutul mai lung tinde să fie mai aprofundat și acoperă în mod natural mai multe subteme. Din acest motiv, conținutul mai lung se clasează adesea și pentru cuvinte cheie mai lungi.

Exemplu: Un articol care este clasat pentru cuvinte cheie precum “parchet masiv” sau “parchet stratificat” poate să se claseze și pentru ”montaj parchet masiv” sau “montaj parchet stratificat” sau “materiale montaj parchet”. Asta se datorează faptului că postarea poate include și alte subteme de interes pentru clientul care dorește să își cumpere un anumit tip de parchet.

Se recomandă ca înainte de realizarea unui conținut să se efectueze o cercetare prin care să se identifice punctele importante despre subiectul de interes. O modalitate ușoară pentru recunoașterea acestora este analizarea paginilor de top care include elemente comune.

Așadar, ideal este nevoie de concentrare pe acoperirea tuturor subiectelor relevante cât mai succint posibil.

De ce postările trebuie să fie cât mai succinte posibil?

Răspunsul este unul succint, de asemenea: Nimeni nu vrea să citească mai mult decât are nevoie.   

Fiecare consumator dorește să găsească facil informațiile de care are nevoie într-o pagină web. În punctul în care are o anumită curiozitate, necesitate sau dorește să găsească rezolvarea la o problemă, el vrea să găsească răspunsul complet într-un mod cât mai succint, fără a fi nevoie să petreacă mult timp citind sau derulând pagina.

Conform studiilor făcute de Medium angajamentul consumatorilor începe să scadă la postările cu un timp de citire mai mare de șapte minute.

De asemenea, în urma altor cercetări s-a înregistrat faptul că majoritatea oamenilor citesc aproximativ 250 cuvinte pe minut. Asta înseamnă că un articol, o prezentare sau un advertorial de 7 minute are aproximativ 1750 cuvinte.

Asta înseamnă și că postările ar trebui să se încadreze în exact acest număr de cuvinte?

Desigur că nu. Poate fi nevoie de mai mult de 1750 cuvinte pentru a se aborda anumite subiecte într-un mod mai temeinic sau nu față de altele.  Totuși, de reținut este abordarea detaliilor care pot fi de interes sau utile.

Este importantă lungimea conținutului?

Lungimea unui conținut devine irelevantă dacă postarea nu răspunde întrebărilor cititorului. Aceasta trebuie să fie scrisă pentru utilizatori, să mențină cititorii și să respecte cele mai bune practici SEO.

O persoană, în momentul în care accesează un articol, o prezentare sau un advertorial caută informații. Acestea trebuie să apară într-un mod clar, ușor de parcurs și care să acopere punctele de interes.

Dacă materialul scris va însuma toate aceste aspecte, inevitabil va primi aprecierea meritată atât din partea cititorilor, cât și din partea motorului de căutare, fiind recompensată cu o poziție înaltă în rezultatele căutărilor.