Este de necontestat faptul că în prezent fiecare companie are nevoie de o prezență puternică în mediul online, mai ales pe social media. Indiferent dacă este vorba de un mic magazin local sau o companie multinațională, este esențial ca social media să facă parte din strategia de marketing.
O platformă de socializare nu doar că ajută un brand să se conecteze cu publicul țintă, dar conduce și la creșterea gradului de vizibilitate și conștientizare a acestuia. Mai mult, conduce la înregistrarea unui număr mai mare de potențiali clienți și vânzări.
La nivel mondial, o multitudine de persoane utilizează platforme de socializare, iar acesta nu este un trend trecător. Conform statisticilor, până în 2021, numărul de utilizatori va ajunge la 3,09 miliarde. Așadar, acest instrument de marketing poate reprezenta o oportunitate incredibilă pentru fiecare marcă.
Fără îndoială, social media este ideală pentru orice tip de afacere. Cu toate acestea, din cauza concurenței mari și a creșterii algoritmilor din cadrul rețelelor de socializare, vizibilitatea din social media a devenit un teren mai greu de cucerit.
O marcă care dorește să se impună în fața concurenței trebuie să identifice idei unice de marketing pe rețelele sociale care să facă campaniile din cadrul acestora mult mai de succes.
De ce este important ca social media să facă parte din strategia de marketing a unui brand?! Statisticile înregistrate dau răspunsurile:
- 95% dintre adulți (cu vârste cuprinse între 18 și 34 ani) sunt predispuși să urmeze un brand prin intermediul rețelelor de socializare (Sursa: MarketingSherpa)
- Aproximativ 63% dintre consumatori se așteaptă ca firmele la care apelează să le ofere asistență prin intermediul canalelor de socializare (Sursa: Smart Insights)
- 42% din populația lumii are cont pe una sau mai multe platforme de socializare (Sursa: Statista)
Sfaturi pentru îmbunătățirea strategiei de marketing pe Social Media
1. Stabilirea obiectivelor
Un obiectiv solid de marketing este esențial pentru fiecare afacere. Totuși cum ar trebui acesta ales?
Înainte de începerea strategiei de marketing pe rețelele de socializare este nevoie să se stabilească clar obiectivele și scopurile care vor conduce pașii în materie de marketing.
În stabilirea obiectivelor se pot folosi numere (Exemplu: atingerea unui număr de 5.000 fani-followers pe Facebook sau Instagram), termene (deadline), etc. De asemenea, acestea trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și bazate pe o durată de timp.
2. Cunoașterea publicului țintă
În crearea unei strategii de succes pe social media este nevoie de cunoștințe dezvoltate asupra publicului țintă. Cunoașterea lui în detaliu și mai ales a nevoilor și dorințelor lui sunt extrem de necesare.
Pentru înțelegerea în detaliu a acestuia se poate apela la varii tactici, precum:
- Analiza şi profilarea clienţilor existenţi ai companiei
- Chestionare pentru cunoașterea lipsurilor sau nemulțumirilor
- Observarea datelor demografice
- Participarea la conversațiile de pe forum-urile sau grupurile formate de clienții vizați
- Răspunderea la comentarii de pe canalele de socializare ale brand-ului
- Obținerea de feedback
În punctul în care publicul țintă este cunoscut și înțeles cu exactitate, marca îl poate ajuta mai bine.
3. Conținut diversificat pentru platforme de socializare diferite
Deși poate postarea de imagini atât pe Instagram, cât și pe Facebook pare o alegere ușoară de promovare pe platformele de socializare, aceasta nu este neapărat opțiunea cea mai indicată.
Majoritatea platformelor pot încadra varii tipuri de conținut, de la videoclipuri, fotografii, infografice la postări de blog și nu numai. Se recomandă apelarea la diversitate pentru ca audiența să nu se plictisească, acest lucru împiedicând atingerea obiectivelor. Mai mult, odată cu oferirea de conținut diversificat se pot determina și cele mai bune tipuri de conținut pentru publicul țintă.
4. Conținut video
Marketingul prin intermediul videoclipurilor este o tendință care crește continuu pe rețelele de socializare. Acest tip de conținut este vizualizat pe diferite dispozitive și reprezintă o opțiune excelentă pentru promovarea unei afaceri.
Numeroase videoclipuri sunt urmărite anual pe varii platforme de socializare. Dar pentru ca acestea să-și atingă scopul, trebuie să fie vizualizate de persoanele potrivite. La urma urmei, nu este util ca un video să devină viral dacă spectatorii nu sunt consumatorii vizați.
Se recomandă vizarea persoanelor potrivite, astfel încât acestea să întreprindă acțiunile dorite după vizionarea videoclipurilor, iar pentru identificarea acestora se pot utiliza diverse instrumente.
Publicul trebuie să fie identificat în funcție de sex, vârstă, locație, interese, ocupație, nivel de cunoștințe etc. De asemenea, este nevoie de crearea unui videoclip de calitate care explică în detaliu produsele sau serviciile brand-ului și, mai ales, care să răspundă la majoritatea întrebărilor clienților actuali sau potențiali.
A nu se omite calitatea producției, utilizarea cuvintelor cheie și momentul postării videoclipurilor. În același timp, se recomandă urmărirea rezultatelor acestora și personalizarea tacticii pe baza lor.
Pentru a afla mai multe despre importanța conținutului video, accesează și articolul: Video Marketing - o necesitate pentru afacerile online
5. Distribuirea conținutului generat de clienți și fani
Distribuirea de conținut generat de utilizatori/clienți pe paginile lor de social media oferă fanilor sau potențialilor clienți o perspectivă nouă asupra mărcii și ajută la construirea de relații mai puternice.
Sondajele subliniază faptul că oamenii au mai multă încredere în conținutul generat de o persoană obișnuită decât în cel postat de afaceri.
Un brand poate încuraja clienții să împărtășească experiențele lor cu produsele sau serviciile lui, astfel încât acest conținut să poată fi utilizat pe rețelele de socializare.
6. Apelarea la funcția educativă
Indiferent de obiectivele afacerii, este nevoie să se ofere și o perspectivă educațională asupra produselor sau serviciilor oferite. Această acțiune este una dintre cele mai bune modalități de construire de relații cu publicul țintă.
Un brand care oferă publicului țintă sfaturi practice sau informații valoroase va fi privit ca o autoritate în domeniu, fapt care va conduce la creșterea numărului de clienți fideli.
Rețelele sociale sunt o platformă excelentă în care marca își poate educa audiența cu privire la activitatea sa și ceea ce oferă. De exemplu, se pot furniza varii resurse educaționale precum postări de blog, seminarii web și multe altele.
7. Mai puțină promovare și mai multă povestire
În momentul unei abordări educative, se apelează mai mult la predare decât la vânzare. Și cazul povestirii este unul de natură educativă. Cu toate acestea, rolul povestirii nu este de a învăța consumatorii lucruri de care nu erau conștienți.
Puterea povestirii este de a prezenta publicului țintă personaje, studii de caz, situații relevante care evocă răspunsuri emoționale. Fiecare client dorește să cunoască și înțeleagă mai bine marca. Răspunsurile pe care le primesc prin povestirile creative, cu care se identifică, stimulează într-un mod mai eficient o acțiune din partea lor decât conținutul de auto-promovare.
8. Marketingul prin intermediul influencerilor
Acest tip de marketing reprezintă o modalitate ideală de promovare a produselor sau serviciilor prin intermediul platformelor de socializare.
Colaborarea cu o persoană cu influență nu doar că mărește gradul de cunoaștere a mărcii în cadrul clienților vizați, dar și creează încredere. În ultima perioadă, din ce în ce mai multe companii apelează la această formă de marketing.
Este important să se aleagă un social media influencer a cărui viziune să se potrivească cu cea a brand-ului. Înainte de alegerea acestuia se recomandă să se urmărească și observe în detaliu prezența acestuia pe platformele de socializare, gradul de implicare, relevanța pentru afacerea în cauză. De asemenea, trebuie observate abilitățile lui deoarece nu totul se rezumă la aprecieri și comentarii. Este nevoie ca acesta să dețină anumite cunoștințe tehnice sau din nișa de activitate a firmei, să știe să gestioneze anumite crize sau alte experiențe practice.
Află mai multe despre cum influencerii pot crește numărul de vânzări și clienți fideli în articolul nostru: Marketingul prin intermediul influencerilor
9. Utilizarea entuziasmului clienților fideli
Clienții fideli au potențialul de a deveni susținători ai mărcii. Ei pot spori gradul de cunoaștere al acesteia, oferind dovezi sociale care ajută potențialii clienții să își creeze mai rapid un simț de încredere în afacere.
Social media este locul perfect unde clienții pot fi motivați să sprijine brand-ul prin varii metode, cum ar fi:
- Recenzii pe rețelele de socializare
- Interviuri ale clienților mulțumiți care pot fi împărtășite prin story-uri pe Facebook și Instagram
- Varii tipuri de conținut pozitiv generat de utilizatori și folosirea acestora în diferite campanii
- Concursuri cu premii sau reduceri care să îi facă pe aceștia să le distribuie pe conturile personale
10. Umanizarea mărcii
Fiecare persoană dorește mai degrabă să comunice cu oamenii decât cu un tip de inteligență artificială. Umanizarea mărcii pe platformele de socializare poate spori strategia de marketing.
Deși o afacere poate avea responsabilă o persoană pentru răspunderea la comentariile de pe pagini sau la conținutul generat de consumatori, acest lucru nu este suficient. Pentru ca un brand să fie cu un pas în fața concurenței, trebuie să pună în evidență membrii echipei, poveștile acestora și să conecteze acțiunile în materie de marketing cu povestea unică a lui.
Se poate apela la umor sau interactivitate care împreună cu informațiile relevante necesare de împărtășit pot atrage și mai mult publicul țintă.
11. Chatbot-uri pentru marketingul prin social media
De-a lungul anilor, chatbot-urile au atins un nivel înalt de eficiență. Roboții sunt acum destul de inteligenți și utili. Mai mult, sunt capabili să ofere servicii, să automatizeze o funcție și să stimuleze experiența utilizatorilor.
În prezent, chatbot-urile sunt destul de răspândite pe social media. Acestea au un rol benefic în atingerea scopului cu atât mai mult cu cât o mare parte din consumatori sunt dispuși să achiziționeze produse sau servicii cu ajutorul acestora.
Chatbot-urile pot fi utilizate pentru a începe conversații, încuraja vânzări, pentru a răspunde la întrebări și oferi asistență individuală clienților.
Marketingul prin intermediul social media
Social media s-a transformat într-o parte esențială a strategiei de marketing pentru orice afacere. Aceasta reprezintă o modalitate excelentă de a ajunge la un public larg, de a demonstra expertiza în domeniu, de a arăta autenticitatea, de a încuraja implicarea și oferi asistență rapidă și suport.
Deși marketingul pe rețelele de socializare înseamnă muncă constantă, beneficiile sale sunt greu de ignorat. Omiterea lui poate însemna pierderea de clienți și de vânzări.
Este important ca la utilizarea platformelor de socializare publicul să fie o prioritate. În același timp, nu trebuie uitat faptul că fiecare platformă este diferită și că pe fiecare funcționează mai bine un anumit tip de conținut.
Prin urmare, sfaturile enumerate mai sus așteaptă să fie puse în aplicare pentru ca marketingul prin social media să fie dus la nivelul următor.
< Anterior | Următor > |
---|