15 Septembrie 2021

link building

Pentru a construi un ghid al link-urilor, este necesar să definim, mai întâi, tipologiile de link-uri. Astfel, în introducere vei afla care este diferența dintre link-urile bune, cele naturale, dar și cele dăunătoare, iar pe parcurs îţi vom detalia aspectele calitative.

Astfel, un link natural este cel care apare organic, nu are trafic de urmărire, poate exista în cadrul conținutului sponsorizat sau plătit, dar nu este redirecționat prin intermediul JavaScript sau instrumentelor de monetizare sau urmărire click-uri.

Un link natural este o referință dintr-un un anumit conținut, site web sau sursă.

Pe de altă parte, link-urile nenaturale sunt acele linkuri plătite. Aceste tipuri de linkuri pot fi plasate și urmărite de firmele de PR sau media, pot fi monetizate prin programe afiliate, campanii CPC (cost-per-click) sau influenceri.

În cazul în care aceste tipuri de link-uri nu sunt accesate/ urmărite, Google poate lua măsuri, iar site-ul poate fi negativ impactat. Practic, link-urile nenaturale sunt link-uri cu parametrii de urmărire, care trimit înspre conținut sponsorizat sau site-uri cu scripturi de monetizare. Aceste aspecte pot fi observate în codul site-ului sau în redirecționările de ieșire.

Link-ul semi natural este o combinație între cele două link-uri specificate. Un link natural care utilizează parametrii de urmărire, spre exemplu, este un link semi-natural.

Ce sunt link-urile de calitate?

Link-urile de calitate sunt link-uri care provin de pe site-uri de înaltă calitate. Principalele aspecte care determină calitatea unui site sunt:

  • Site-ul este de nișă sau cel puțin are o secțiune actualizată în mod regulat despre un anumit subiect;
  • Nu există linkuri de ieșire către site-uri pentru adulți, site-uri ilegale, site-uri cu plată sau cu înșelătorii;
  • Reclamele publicitare sunt clar marcate, iar utilizatorul poate observa uşor conținutul sponsorizat;
  • Găsirea site-urilor în rezultatele Google la căutări relevante sau în fluxul de știri Google este un semn bun că sunt de încredere sau de înaltă calitate în ochii Google;
  • Link-urile achiziționate vor fi făcute de către personal și nu de către colaboratori;
  • Link-urile provin din body copy (din cadrul conținutului de calitate). Acest lucru trebuie câștigat - spre deosebire de comentariile de pe blog sau comunicatele de presă, anunţuri și alte directoare în care oricine poate construi sau cumpăra cu ușurință linkuri.

Un link bun este diferit de link-ul de calitate. Acesta poate fi orice tip de link care are un impact pozitiv cu un risc mai mic. Factorii care determină diferența dintre un link bun și unul dăunător se pot schimba în funcție de tipul de SEO practicat (local sau național, specific unei țări sau internațional).

Cum pot fi create link-urile de calitate?

Câteva întrebări de luat în considerare atunci când se creează conținutul pentru care se va genera un link:

  • Pe cine am făcut să se simtă important sau pentru cine am generat reacții emoționale?
  • De ce ar vrea acea persoană să împărtășească acest conținut, să-l facă cunoscut etichetând un prieten?
  • Am oferit o soluție pentru o problemă comună sau unică?
  • Ce este unic, special sau diferit în felul în care care îmi prezint conținutul?
  • În ce mod am explicat, am dat detalii sau exemple de anumite lucruri complexe, amuzante sau utile?
  • Cum le-am permis oamenilor să partajeze cu ușurință acest conținut și să se asocieze cu acesta?
  • Unde i-am făcut publicitate pentru a-l putea aduce în fața oamenilor care pot oferi referințe de calitate (un influencer, spre exemplu).

Când cineva menționează link-uri naturale, totul se bazează pe calitate. Focusul trebuie să rămână pe calitate în pofida cantității, aceasta fiind o modalitate de a ne proteja site-ul de actualizările Google.

Totodată, focusul pe calitate poate ajuta în atragerea unor cititori relevanți, prin intermediul site-urilor de referință care pot deveni și clienți, cititori implicați și o nouă sursă de link-uri și trafic pe social media.

Care dintre tehnicile de construire a link-urilor va propulsa site-ul în topul rezultatelor, care dintre ele sunt o pierdere de timp și care dintre ele pot afecta site-ul?

Să înțelegem care dintre link-uri au un impact pozitiv asupra clasării și sunt acceptate de către Google este un aspect care poate îmbunătăți atât traficul de pe site, cât și vânzările de pe urma acestuia.

O strategie în crearea link-urilor este extrem de importantă pentru a salva timp, bani și energie.

Deși construirea link-urilor organice, catalogate ca fiind link-uri bune, necesită mai mult timp și efort, acestea sunt mai valoroase, fiind mai greu de replicat pentru concurenți.

Link-uri editoriale (Editorial Links)

Situația în care un jurnalist sau un blogger scrie un articol despre companie, despre un serviciu sau un produs al acesteia, oferind link înspre site, este un exemplu relevant de link bun.

Pentru că acest proces să aibă loc, conținutul trebuie să fie relevant pentru audiența jurnalistului, colaboratorului sau bloggerului care scrie materialul.

Guest Blogging sau bloguri pentru oaspeți

Asemănător exemplului de mai sus, link-urile oferite pe blogul pentru oaspeți au valoare prin prisma faptului că, deși site-ul pe care este publicat are supraveghere editorială, acesta este în continuare produs de către noi, mai degrabă decât de către un terț.

Și de această dată, este imperios necesar ca aceste articole să fie de interes pentru audiență. De fapt, blogul pentru oaspeți ar trebui făcut cu intenția de a construi marca și de a ajunge la un public mai mare, mai degrabă decât de a crea legături.

Directoare sau canale de nișă

Directoarele sau canalele puternic focusate pe o anumită nișă pot reprezenta o sursă valoroasă de link-uri.

Dincolo de ideea tradițională a unui director web, trebuie luate în considerare organizațiile comerciale, grupurile specifice nișei sau asociațiile profesionale.

În evaluarea unui director sau a unui site de nişă, trebuie să ne asigurăm că:

  • au un proces de verificare, mai degrabă decât să accepte pe oricine este dispus să plătească o taxă;
  • publică periodic conținut de valoare pe care motoarele de căutare în pot accesa și indexa;
  • elimină în mod regulat link-uri ale membrilor care nu mai au un site activ;

De evitat sunt acele directoare care permit cuvinte cheie în textul ancoră al listelor.

Mulțumită inteligenței artificiale, algoritmul Google devine din ce în ce mai bun la a identifica tiparele. Când altcineva face referire la textul nostru fără vreo intervenție din partea noastră, textul ancoră tinde să fie destul de natural.

Acțiunea de creare a link-urilor, precum în cazul guest posting-ului, necesită o atenție sporită, pe de altă parte, deoarece propriile acțiuni, față de cele ale unei terțe persoane, vor fi verificate cu o atenție mai mare în cazul revizuirii manuale.

Totodată, în cazul în care dorim să plasăm o referință în textul nostru, este recomandabil să alegem cea mai relevantă pagină internă, nu pagina de pornire. În cazul în care cităm compania și trebuie să ne raportăm la pagina de pornire, este indicată utilizarea numelui companiei în locul unui cuvânt cheie.

Link-urile urâte

Deși sunt mult mai ușor de produs în număr mare, acest tip de link-uri nu va avea un impact suficient de mare asupra clasamentului organic. Totodată, utilizarea acestei tactici de a adăuga referințe poate atrage cu sine nu doar ineficiența, ci și o penalizare.

Postarea la scară largă

În trecut, cu ajutorul unui program, articolul putea fi trimis la mii de site-uri web simultan. Multe dintre aceste programe aveau chiar capacitatea de a modifica părți din conținut, rezultând câte un articol unic pentru fiecare site. Acest lucru a generat o mulțime de site-uri care nu au avut alt scop decât să afișeze anunțuri în cadrul unui conținut inutil și redundant.

Astfel de practici au fost înlăturate, însă această tactică poate provoca probleme chiar și atunci când este efectuată manual și la o scară mult mai mică. Mai ales dacă menirea ei este aceea de a crea legături, modelele pe care această strategie le creează sunt evidente și ușor de identificat de către algoritmul Google.

Linkuri de pe site-uri irelevante

Google a devenit destul de bun în identificarea subiectului unui website, în așa fel încât alocă o importanță semnificativă link-urilor care se potrivesc cu specificul respectivului site.

Astfel, dacă un link nu este relevant pentru subiectul pe care îl tratăm în cadrul articolului, referințele vor reprezenta o pierdere de timp.

Linkuri în antet, subsol sau în lateralul paginii

Google nu acordă prea multă importanță legăturilor din anumite zone ale unei pagini web (anteturi, subsoluri și bare laterale). În general, legăturile la nivel de site nu sunt o idee bună, cu excepția câtorva cazuri:

  • Link înspre o publicație „soră”, dacă acestea tratează aceleași subiecte sau ating aceleași arii de interes (ediția dintr-o altă țară sau altă regiune a unui ziar, spre exemplu). Pe de altă parte, dacă același antreprenor conduce două afaceri distincte, este irelevant să le ofere ca referință;
  • Identificarea software-ului care rulează un site web (majoritatea sistemelor de gestionare a conținutului, blogging și comerț electronic);
  • Identificarea designer-ului unui site web.

Un aspect important de menționat este faptul că, deși nu este indicată utilizarea link-urilor, este recomandabilă folosirea unor termeni de marcă, cum ar fi numele companiei sau al publicației.

Link-urile dăunătoare

Pe de o parte, utilizarea link-urilor dăunătoare va duce la o penalizare din partea Google în momentul unei verificări aleatorii. Ulterior, Google va începe să urmărească eforturile de construire a linkurilor/ referințelor cu mai multă atenție. Orice greșeală va fi privită ca o încercare neetică de a manipula clasamentul.

Link-urile plătite

Cel mai adesea, link-urile plătite sunt cumpărate de o rețea destul de mare de persoane, creându-se astfel legături complexe și care pot dăuna site-ului. Totodată, pentru o organizație cu datele și resursele Google este extrem de dificil să identifice link-urile plătite.

De obicei, Google începe prin a identifica un vânzător sau un cumpărător și urmărește firul logic pentru a-i identifica și pe ceilalți. De regulă, link-urile plătite sunt plasate pe o varietate de site-uri cu conţinut irelevant.

Referințe în comentarii sau spam pe forum-uri

Deși pare facil să introducem referințe în secțiunea de comentarii a unor bloguri, spre exemplu, este important de menționat că acestea nu sunt urmărite de motoare (do follow link), iar beneficiile unei astfel de acțiuni nu vor apărea.

Și în acest caz, pe de altă parte, riscul penalizării este destul de mare, mai ales dacă proprietarii de site-uri raportează un astfel de spam către Google.

Rețele de bloguri private

Rețelele de bloguri private funcționează la fel ca link-urile plătite: este destul de ușor pentru Google să identifice rețelele de bloguri private, ducând la penalizări pe termen scurt și mai mult control pe termen lung.

De asemenea, acea rețea de bloguri necesită publicarea unui conținut original și înalt calitativ pentru ca referințele create să aibă valoare. Timpul, energia și banii investiți în crearea unei rețele de bloguri pot fi folosiți cu scopul de a crea conținut pe site și de a atrage propriile legături.

Concluzii

Link-urile sunt o parte extrem de importantă în optimizarea site-urilor și cu siguranță nu vor dispărea ca factor de clasare în viitorul previzibil.

Având în vedere oferta variată de conţinut online, este esențial să cunoşti tipurile de legături care îţi pot îmbunătăți clasamentul, dar și cele care încalcă regulile Google și care îţi pot atrage cu sine penalizarea.

Ai aflat informații interesante?

Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutățile.
Articol publicat în Articole și noutăți   Miercuri, 15 Septembrie 2021