Tendințele în web design pot fi privite ca noi soluții care conduc la construirea inteligentă a unui site sau la creșterea popularității acestuia. Acestea sunt definite de modul în care dezvoltatorii din domeniu aleg să redea povestea și identitatea afacerii.
Scopul poveștilor create prin intermediul web designului rămâne mereu același: să distreze, să educe și să împărtășească consumatorilor experiențe comune. Specialiștii web se întrebau în ce direcție vor evolua tendințele de web design în anul 2018. Succesul designului plat a fost de neoprit.
Ce implică un design plat? O interfață cu un design care apelează la elemente bidimensionale simple, forme simple, texturi minimale și culori luminoase, oferind consumatorilor o experiență optimă în urma accesării unui site.
Dezvoltarea tehnologică a revoluționat modul în care utilizatorii interacționează, socializează și dezvoltă afaceri. Aceasta a adus numeroase schimbări în 2018 și continuă să crească treptat. Astfel, clienții au mai multe așteptări de la paginile web pe care le accesează și doresc o experiență cât mai plăcută în cadrul acestora.
În 2019, se preconizează că anumite tendințe din domeniul web designului vor continua să fie cerute de către clienți și că vor avea un impact ce va aduce rezultate pozitive afacerilor online.
1. Creșterea impactului animațiilor CSS3
Animațiile au o importanță majoră în domeniul web. Acestea sunt utilizate în site-uri pentru a îmbunătăți experiența în cadrul acestuia și pentru a-l face mai interactiv. Animațiile includ clipuri video pe fundal, grafică în mișcare, efecte cu scroll, micro-interacțiuni.
Animația de tip CSS este o caracteristică puternică pentru un web site și reprezintă o atracție deosebită pentru utilizatori. De asemenea, animațiile SVG au stabilit noi standarde în domeniul animației web, acestea asigurând că, indiferent de redimensionare sau redarea lor, calitatea nu se pierde.
2. Parallax
Parallax reprezintă o tehnică valoroasă de realizare a unui site. Aceasta are la bază scroll-ul și permite deplasarea imaginii de fundal într-un ritm mai lent față de imaginea din prim-plan, creând un efect 3D.
Prin intermediul acestei tehnici se construiește un design captivant și o experiență memorabilă pentru utilizator, fiind o metodă optimă de a prezenta “povestea” produselor sau serviciilor pe care o firmă le oferă.
Parallax ajută la atragerea atenției clienților, crește nivelul de conectare cu utilizatorii și oferă o experiență dinamică care îi încurajează pe aceștia să petreacă mai mult timp pe pagină.
3. Tipografia
Tipografia este arta de a aranja textul cât mai atrăgător în cadrul unei pagini. Totuși apelarea la anumite caracteristici ale acestuia poate fi riscantă. Astfel, trebuie alese cu grijă:
- Tipurile de font
- Dimensiunile fonturilor
- Spațierea între caractere
- Lățimea textului încadrat în pagină
- Ierarhia fonturilor în pagină (Titlurile – fonturi mari; Subtitlurile – fonturi mai mici decât cele ale titlurilor; Textul de referință – fonturi mai mici decât cele ale subtitlurilor) – Ierarhia mai poate fi definită și prin culori sau spațiere.
4. Materialul vizual
Materialul vizual din cadrul unui site sau al unei aplicații este un factor care îi atrage pe utilizatori. Acesta mai este numit și “limbaj vizual” și oferă, în urma accesării, numeroase beneficii consumatorilor.
Designul acestuia apelează la obiecte plate și luminoase care ajută ca experiența să fie una simplă și semnificativă. Un exemplu poate fi aplicația WhatsApp Web, unde se pot observa: modul în care sunt așezate butoanele, cum se prezintă UI/UX, animațiile pe care le oferă și diversele interacțiuni care încântă utilizatorii.
5. Anteturile / introducerile video
Antetul video, partea de sus a unei pagini care prezintă un material video, a devenit din ce în ce mai popular. Este indicat ca materialul video să fie într-o nuanță mai întunecată, iar textul prezentat să fie mai luminos, pentru a fi cât mai lizibil.
Acestea pot fi regăsite în diverse site-uri, unele redându-le automat, în timp ce altele alocă opțiunea de a apăsa play pentru a putea fi vizualizate. Indiferent de această caracteristică, un antet video conduce la numeroase beneficii, singurul dezavantaj fiind cel că poate cauza probleme de încărcare, ceea ce ar putea distrage atenția vizitatorului de la mesaj. Totuși, există soluții prin scurtare și compresarea filmării, folosirea unui player extern gen YouTube, etc.
6. Icons
Icons, cunoscute și sub numele de simboluri sau pictograme, au ocupat un loc important în site-urile web. Dezvoltatorii web apelează la acestea pentru a face designul lor cât mai atractiv pentru utilizatori.
Un avantaj al acestora este faptul ca se pot aplica efecte CSS. Având un grafic vectorial, pictogramele pot fi redimensionate fără a se pierde din calitatea imaginii. De asemenea, dimensiunea lor este una mică, fapt care conduce la încărcarea rapidă a paginii web.
7. Layout-uri de tip “carte de vizită”
Mai multe site-uri web prezintă layout-uri de tip “carte de vizită” pentru a crea o experiență cât mai simplă și plăcută. Acestea reprezintă o pagină web împărțită în părți mai mici, fiecare conținând un titlu, o imagine, o pictograma (icon) sau o frază cu privire la ce prezintă sau conține.
Numeroase site-uri de tip eCommerce au apelat la aceste layout-uri de tip “carte de vizită“, astfel de machete din cadrul paginilor web fiind apreciate de majoritatea clienților.
8. Imagini notabile
Apelarea la imagini mari, care atrag atenția de la prima accesare a unui site reprezintă una dintre tendințele în web design. Acestea creează un impact vizual remarcabil asupra vizitatorilor.
Pentru ca scopul acestora să fie atins, trebuie reținut faptul că sunt necesare imagini uimitoare, reprezentative afacerii, originale, dar care, în același timp, nu încarcă pagina și păstrează un design simplu și curat.
9. Responsive design
Web designul are rolul de a asigura că un site își păstrează rezoluția și un mod de funcționare optim pe orice tip de ecran sau dispozitiv. Un responsive design oferă o experință plăcută de vizualizare a materialelor, produselor, serviciilor din cadrul site-ului.
Responsive designul trebuie să ofere clienților opțiunea de a citi conținutul cu ușurință, de a da zoom in/zoom out pe un material, de a da scroll în cadrul paginii, etc., indiferent dacă site-ul este accesat de pe un laptop, o tabletă sau telefon mobil.
10. Meniul tip “Hamburger”
Meniul tip “Hamburger” poate fi observat în diverse site-uri, în partea stângă sau dreaptă a paginii principale, și reprezentat printr-un buton cu trei linii paralele orizontal. Acesta este o alegere optimă pentru site-urile care doresc un design simplu sau vor să pună în prim plan un video de prezentare sau o imagine sugestivă.
Meniul Hamburger reprezintă o alternativă la meniul clasic afișat în bara de sus a paginii ( Exemplu: Home / Despre noi / Produse / Servicii / Contact), butonul desfășurând secțiunile/paginile site-ului în format de listă, și a devenit o tendință la care apelează din ce în ce mai multe afaceri online.
De ce trebuie să se țină cont de tendințele în web design?
Web designul a fost și va fi întotdeauna într-o continuă mișcare și dezvoltare care aduce lucruri noi și interesante în fiecare zi. Implementarea noilor tendințe pot aduce afacerilor prezente în mediul online o multitudine de beneficii.
Consumatorii sunt mereu atrași de ceea ce este nou și interactiv, de ceea ce oferă informații de interes într-un mod plăcut și inovativ. Astfel, este necesar ca firmele să analizeze ceea ce clienții doresc și așteaptă de la un site.
O afacere care investește în site-ul deținut și îl actualizează cu ceea ce este apreciat și atractiv la momentul de față în domeniul online, va avea o rată mai mare de câștiguri și se va afla cu un pas în fața concurenței.
Informații preluate de la sursa:
https://www.psdcenter.com/web-design-trends-2019/
< Anterior | Următor > |
---|