LiveCOM Cluj

Home » Articole și noutăți » Trenduri SEO pentru 2018: cum să urci pe prima pagină în Google
Articole și noutăți
seo_trends

Search Engine Optimization, abreviat SEO este procesul prin care un site poate primi trafic cantitativ și calitativ cu ajutorul căutărilor organice, adică acele căutări gratuite. Și pentru că optimizarea SEO a început să fie văzută ca ceva de neconceput pentru un site competitiv, articolul de azi prezintă noile tendințe SEO din 2018 care ajută un site să se claseze/poziționeze pe prima pagină Google.

Toate motoarele de căutare, de la Google, Bing, Yahoo, dar și celelalte sunt programate să înțeleagă cât mai bine conținutul găsit de pe internet pentru a putea satisface nevoile utilizatorilor. Exact asta ar trebui să avem în minte pentru ca paginile site-ului să rămână clasate pe prima pagină a motoarelor de căutare, dar și pe primele locuri în noul an calendaristic. Pentru un site cât mai bine optimizat și care reușește cu brio să răspundă întrebărilor nișei la care se adresează țineți cont de următoarele sfaturi de la experți.

URL-uri accesibile și conținut ușor de indexat pentru Google

Google folosește software-ul de căutare denumit Googlebot conceput pentru a colecta conținutul paginilor, pentru a putea astfel forma un index funcțional pe internet. Googlebot ar trebui pentru asta să înțeleagă contentul unei pagini care să fie într-un format ușor de citit, să poată înțelege imaginile sau video-urile, dar și orice altceva care se află acolo. Acest pas este foarte important să fie finalizat cu bine, iar dacă acest lucru nu se reușește nimic altceva nu mai contează!

Un site HTTPS localizat pe prima pagină Google

Pentru toți cei care doresc un site clasat pe prima pagină Google, poate și în primele trei căutări ar trebui să aibă în adresă protocolul HTTPS. Ca avantaj protocol HTTPS asigură site-ul că dispune de un transfer sigur al datelor între site și utilizator. Ce ai nevoie pentru a finaliza acest pas este un certificat SSL (Secure Sockets Layer) care ajută la adăugarea un S la o adresă HTTP a site-ului.

De fapt, browser-ul Chrome a început deja să implementeze avertismente pentru acele site-uri care nu au încă în adresă HTTP. Un site care nu are în adresă acel S poate afecta experiența utilizatorului în mod negativ, ceea ce duce la descurajarea vizitatorilor să mai caute site-ul tău sau măcar să mai cumpere produsele sau serviciile aflate acolo.

Utilizarea cuvintelor-cheie primare, secundare și conexe

Când dorim să creăm un conținut care să rezolve problemele utilizatorilor este necesar să cunoaștem acele cuvinte, sinonime și fraze pe care aceștia le folosesc. Rezolvarea problemelor poate veni chiar din partea site-ului organizației tale, care, prin conținutul oferit ajută și oferă răspunsuri la întrebările vizitatorilor. Ce ai nevoie în acest caz sunt cuvinte-cheie primare și, dacă se reușește, cuvinte-cheie secundare, toate relevante care să împărtășească intenția utilizatorilor.

Prin urmare intenția din spatele tuturor termenilor folosiți și a propozițiilor ar trebui să fie aceeași pentru ca întreg conținutul să servească drept rezolvare. Cuvintele-cheie sunt parte necesară dintr-un conținut pentru ca Google să le poată observa și să considere informația relevantă în căutările utilizatorilor. Dacă frazele-cheie și cuvintele-cheie sunt puse în videoclipuri sau în orice alt loc în care Google nu le poate analiza cu ușurință, s-ar putea ca la final să nu mai conteze, să nu mai fie puse la socoteală. În acest caz Google nu le vede ca parte din conținut, iar un site trebuie să dovedească cuvintele-cheie din conținutul paginilor.

Mai multe caracteristici SERP afișate

SERP provine de la Search Engine Result Page, adică exact acele pagini care apar atunci când căutăm într-unul dintre motoarele de căutare. Caracteristicile SERP sunt de fapt tot ceea ce apare în paginile rezultate care includ mai mult decât un titlu obișnuit SEO (prima alinie albastră), URL (linia din mijloc verde) și descrierea ( textul negru de dedesubt).

Mai este fragmentul recomandat (featured snippet), dar și alte tipuri de caracteristici folosite pentru a răspunde direct căutărilor precum: întrebările de legătură, localizarea (cum este o hartă Google în SERP), imagini. Aceste tipuri de rezultate tind să primească mai multe click-uri decât rezultatele organice din cauză că oferă informații exacte și dispun de un format care atrage privirile.

Fragmentul (featured snippet) este rezumatul la o întrebare introdusă de un utilizator care este afișat deasupra rezultatelor Google. Este exact oportunitatea de care este nevoie pentru a face pe cineva să aleagă conținutul tău în locul altuia.

lost-featured-snippet-flag-football.fw

La momentul actual, această extensie este destul de rar vizibilă pe .RO datorită conținutului de pe majoritatea site-urile care trebuie îmbunătățit pentru astfel de interogări. O bună optimizare pentru fragmentul recomandat este să aibă în componență cuvinte și fraze utilizate de oameni, să rămână relevant și să atragă click-uri.

Investigarea SERP pentru a afla ce vede Google relevant pentru cuvintele-cheie căutate

O investigare SERP, adică o interogare de căutare în Google ajută la observarea rezultatelor care vin înapoi, pentru a putea vedea ce consideră Google relevant la cuvintele-cheie folosite în interogare. Aici este important să se țină cont de intenție, de tipul de conținut afișat și orice alte piese care nu apar și totuși ar trebui să fie acolo.

Dacă se pot observa unele goluri, informații lipsă, s-ar putea ca unii oameni să dorească răspunsuri la ele și poate chiar site-ul tău ar putea aduce informații necesare în loc de lacune și să preia clasamentul poziției.

Focusarea pe intenția căutătorilor de pe internet

O cunoaștere cât mai clară a nișei asupra căreia te dedici, intenția lor de căutare și modul în care ar trebui să le răspunzi au ca avantaje atragerea acestora către informația de pe site-ul personal. Bazat pe ceea ce fiecare dintre noi caută, motoarele de căutare oferă rezultate precum videoclipuri sau text.

De ce se întâmplă așa?

Se suspectează că Rank Brain este implicat în acest proces pentru a putea oferi rezultate cât mai bune, fiind și un observator fin al comportamentelor de căutare. Mai simplu spus, dacă acest program de inteligență artificială Rank Brain observă că o anumită persoană caută mai multe video-uri decât conținut scris, este mult mai sigur că atunci când va realiza o căutare, printre primele rezultate să apară tot videoclipuri. Rank Brain este inventat de Google pentru a putea procesa căutările și de a putea observa preferințele fiecăruia dintre noi.

Echipa potrivită pentru crearea de conținut care să rezolve problemele utilizatorilor mai bine decât oricine pe pagina unu

O persoană sau o echipă pasionată de creare de conținut, care să poată să ajute la amplificarea, crearea de legături între link-uri, social share-ing conferă credibilitate vizitatorilor, căutătorilor cât și în ochii Google. Încearcă să-i cauți pe cei care se pliază pe ceea ce un site încearcă să ofere mai departe pentru asigurarea unui statut.
 
Este esențial pentru o poziționare cât mai înaltă în clasamentul Google scopul principal să rămână rezolvarea sarcinilor utilizatorilor, lucru care să fie făcut mai bine ca oricine altcineva. Clasarea pe prima pagină necesită optimizare foarte bună dar și clarificarea tuturor problemelor vizitatorilor. Dacă utilizatorii nu sunt mulțumiți de ceea ce oferi, vor căuta în celelalte rezultate de pe pagină lucru care te poate costa clasarea competiției de către Google.

Importanță majoră acordată mobile device

Suntem tot mai mult în mișcare, curioși de ceea ce se întâmplă în jurul nostru, iar informațiile despre realitatea din zi cu zi ajung să fie căutate mai mult de pe telefonul mobil. Tocmai de aceea este vital să se cunoască impactul SEO și asupra site-ului mobile.

De asemenea, Google supraveghează și paginile AMP (Accelerated Mobile Pages) un format tehnic special conceput să se încarce foarte rapid. O încărcare super rapidă a paginilor îmbunătățește optimizarea SEO a unui site.

Ce link-urile te ajută în rezultate SEO și de ce

Pentru a putea beneficia la maximum de potențialul rezultatelor organice (SEO) este fundamental să se aibă în vedere o listă cu acele site-uri, ghiduri, directoare de afaceri (business citations), publicații care vor ajuta în acest proces.

Crearea unor link-uri solide, câștigarea de mențiuni de pe alte pagini, precum și activitatea pe cel puțin un site de socializare poate ajuta un site să fie cât mai bine indexat de Google. Chiar și utilizatorii pot vedea un astfel de site având o anumită autoritate și care furnizează informații pertinente și de calitate.

Mai multe informații despre cum să obții corect link-uri către site-ul tău află în articolul Link-uri SEO link-urile un factor major în optimizarea seo.

Ai aflat informații interesante?

 
Articol publicat în Articole și noutăți
Home » Articole și noutăți » Trenduri SEO pentru 2018: cum să urci pe prima pagină în Google