Publicitatea pe Facebook joacă din ce în ce mai multe roluri în marketingul de comerț și are un impact pe mai multe planuri spre deosebire de publicitatea pe alte platforme.

În domeniul eCommerce, specialiștii în marketing pot opta pentru diverse moduri de apropiere de publicul țintă. Unii apelează la publicitatea care încurajează la o acțiune directă în mediul online sau în aplicațiile mobile. Alții construiesc din timp și pe termen lung o relație cu clienții, crescând notorietatea brandului prin mesaje inteligente de brand awareness.

De asemenea, există specialiști care combină cele două metode menționate și influențează într-un mod benefic procesul de achiziție al clientului.

Deși apelarea la publicitatea pe Facebook trebuie să facă parte din planul de promovare al unei afaceri online, deseori aceasta nu este utilizată corect. Sunt numeroase cazuri în care responsabilii de marketing investesc în această platformă fără o strategie clară și obiective, fără să știe exact cum vor atrage răspunsuri directe de la clienți sau cum vor construi imaginea mărcii.

Este nevoie de o strategie de marketing privită în amănunt, în care să se știe exact ce beneficii și cum vor aduce anunțurile Facebook în care firma alege să investească, în caz contrar se poate ajunge la o luptă cu un val de influențe negative.

Campaniile care implică răspunsuri directe și cele de construire a unui brand necesită abordări și procese diferite. Totuși, acestea trebuie aliniate în strategia de promovare pentru a se maximiza rezultatele și pentru a se evita pierderea cheltuielilor publicitare.

În aceste campanii sunt patru factori majori care necesită atenție:

1. Audiența / Publicul țintă

2. Mesajul / Reclama publicitară creată

3. Bugetul / Perioada

4. Măsurarea / Evaluarea rezultatelor

Într-o campania cu acțiune / răspuns direct este nevoie să se apeleze la retargetare (tactică de reangajare care vizează persoanele care au vizitat site-ul afacerii) prin anunțuri dinamice. (Afllați mai multe detalii despre retargetare în articolul nostru: https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/remarketingul-si-retargetingul-cand-si-cum-pot-fi-utilizate). De asemenea, marca trebuie să se axeze pe promovarea unui singur produs și să pună în lumină caracteristicile unice ale acestuia pentru a se ajunge la o rată mare de conversie.

Într-o campanie de construire a brand-ului este nevoie să se pună accentul pe consumatorii care nu sunt familiari cu produsele / serviciile acestuia și să se creeze anunțuri dinamice destinate unui public mai larg. Se recomandă utilizarea de imagini în care se evidențiază cum rezolvă acel produs / serviciu problema sau nevoia unui client sau video-uri care să exprime valorile afacerii.

Cele două tipuri de campanii pot să fie aplicate în tandem. Modul în care se investește un anumit buget poate fi diferit în funcție de obiectivele fiecărei firme. Totuși se recomandă ca bugetul pentru campania cu răspunsuri directe să fie de tip ROAS (suma alocată și cât valorează ca procent din câștiguri), iar pentru campania de construire a brand-ului se recomandă să fie de tip CPA (costuri per achiziție).

Evaluarea / Măsurarea rezultatelor se calculează în funcție de profilul afacerii și obiectivele acesteia. Fiecare are anumite particularități și scopuri propuse, iar utilizarea unui model de evaluare standard,  general, nu este posibil.

Audiența / Publicul țintă

Formatul unui anunț publicitar este strâns legat de modul în care se ajunge pe Facebook la publicul țintă. Anunțurile dinamice personalizate sunt pentru un răspuns direct, în timp ce cele care vizează un public mai larg sunt destinate construirii brand-ului.

Optimizarea pentru un răspuns direct

Răspunsul direct pe Facebook implică procesul de retargetare al consumatorilor care au vizitat site-ul sau aplicația afacerii. Retargeting-ul se efectuează prin intermediul anunțurilor centrate pe un produs sau o gamă de produse, evidențiind detaliile astfel încât persoana care le vizualizează să reconsidere achiziționarea de articole de pe site-ul vizitat.

Optimizarea pentru construirea brand-ului

Pentru aceasta este nevoie de anunțuri captivante / inteligente pentru posibilii clienți care încă nu au interacționat cu marca. Este nevoie de dinamism care să atragă atenția unui public mai larg, care au cumpărat produse similare cu cele pe care firma în cauză le vinde sau care le include în planul de achiziții viitoare.

Publicul țintă poate fi identificat și atras chiar și de la concurenți. Astfel, anunțurile publicitare pot viza userii care au dat like paginii unui competitor sau produselor acestuia. Tot acestea trebuie să pună în evidență plusurile pe care le aduce clienților care apelează la produsele oferite.

factori-campanii-facebook

Crearea reclamei

Facebook este în centrul său o rețea socială, dar este, de asemenea, un loc în care un brand poate interacționa cu consumatorii într-un mod semnificativ. Acest lucru este esențial în crearea unei reclame publicitare. Este nevoie de un conținut care să se potrivească acestei platforme de socializare și care să atragă atenția a cât mai mulți cumpărători.

Optimizarea pentru un răspuns direct

Se recomandă ca brand-ul să se concentreze doar pe anumite articole și caracteristicile lor unice. Este nevoie de imagini și videoclipuri care să evidențieze cele mai bune atribute ale produselor și să atragă utilizatorii Facebook să acționeze rapid. De asemenea, este nevoie de un text atrăgător și obiectiv de promovare, care să încurajeze la cât mai multe click-uri.

Un exemplu bun de anunț care poate conduce la o acțiune rapidă este cel tip Carusel. Conform studiilor, ratele de conversie sunt mult mai mari deoarece se afișează mai multe produse, iar prezența de până la 10 imagini sau videoclipuri cresc vânzările cu un buget mic de cheltuieli.

Optimizarea pentru construirea brand-ului

O afacere online trebuie să apeleze la reclame care să transmită valoarea sa unică în domeniul online.  Este nevoie de imagini care reprezintă un stil de viață și videoclipuri care să surprindă esența companiei și ce vinde aceasta.

Anunțurile publicitare cu o singură imagine sau cele de colecție sunt formate ideale pentru descoperirea unui brand (awareness). Reclamele cu o singură imagine pot evidenția marca sau anumite produse printr-o poză captivantă și un text care atrage. Mai departe se pot folosi reclamele de tip colecție. În cadrul acestora se utilizează o imagine sau un videoclip atractiv împreună cu alte patru imagini care să completeze povestea din spate.

Alocarea bugetului

Alocarea bugetului pentru campanii cu răspuns direct și cele de construire a mărcii ar trebui să funcționeze în tandem, în funcție de nevoile fiecărei firme.

Optimizarea pentru răspuns direct (vânzări)

Campania de răspuns direct (spre deosebire de cea de construire a mărcii) este în general, cea mai sigură pentru un profit rapid din anunțurile Facebook. Acest lucru poate îndemna afacerea să acorde prioritate bugetului publicitar pentru această abordare, adică pe o perioadă bine definită mesajul să atingă un reach maxim al audienței stabilite. Ex. campanii de Black Friday, promoții, etc. Așa cum s-a menționat și mai sus, se recomandă un obiectiv de tip ROAS.

Optimizarea pentru construirea brand-ului

Un buget publicitar alocat campaniilor de construire a mărcii trebuie să funcționeze pentru a atinge un obiectiv de tip CPA. Acest lucru se datorează faptului că se încearcă să se genereze clienți noi prin anunțuri dinamice pentru audiențe largi.

În oricare din cazuri, bugetul trebuie să fie fluid în funcție de ce schimbări produc anumite campanii. De asemenea, trebuie luate în considerare obiectivele companiei, mesjele, veniturile acesteia, sezonul de oferte și nu numai.

Măsurarea rezultatelor

Rezultatele anunțurilor publicitare pe Facebook pot fi observate atât după o zi, cât și după 28 zile.

Facebook își poate demonstra valoarea ca platformă de socializare și promovare, fiind sistemul de legătură între consumator și brand. Aceasta poate conduce la mai mulți clienți interesați și mai multe vânzări prin derularea anumitor tipuri de reclame publicitare.

Este nevoie să se înțeleagă care sunt setările Facebook și cum acestea pot fi ajustate pentru ca anunțurile publicitare să ajungă la publicul dorit și să atingă obiectivele propuse.

Rapoartele de măsurare și colectare a informațiilor se fac prin intermediul instrumentelor de business Facebook, corelat cu instrumentele de analiză a traficului și comportamentului vizitatorilor pe site.

Campaniile publicitare pe Facebook

Este de necontestat faptul că pentru anumite domenii de activiate, platforma Facebook joacă un rol important în strategia de marketing și promovare a brandului. Aceasta este o rețea prin intermediul căreia afacerile pot fi mai aproape de clienții lor și pot atrage noi consumatori.

În plus, Facebook este un spațiu în care o companie se poate dezvolta din punct de vedere al notorietății, își poate cunoaște mai bine clienții și nevoile lor, dar mai ales își poate crește rata de conversii.

Atât campaniile cu răspuns direct, cât și cele de construire a mărcii trebuie să fie luate în considerare și utilizate pentru atingerea obiectivelor bine stabilite din start. Așa cum a mai fost subliniat, se recomandă ca acestea să fie implementate în tandem, să se observe ce rezultate aduc și cum pot fi îmbunătățite.