Intrarea în anul 2020 aduce o serie de schimbări cu privire la modul în care o afacere ar trebui să comunice cu publicul consumator. Așadar, se recomandă ca un brand să includă în strategie câteva tendințe de marketing digital.

Astfel, în ultima perioadă s-au identificat 8 tendințe importante de marketing digital care nu trebuie omise din strategia pentru 2020.

1. Gestionarea autentică a mărcii și participarea utilizatorilor

În 2020 consumatorul va fi în centrul tuturor acțiunilor de marketing digital și nu numai. Acest lucru include, de asemenea, și modul corporativ de gestionare al unei afaceri.

“Branding-ul” este o nișă de marketing care are ca scop crearea unei impresii pozitive, în rândul opiniei publice, asupra imaginii unei companii. Pentru anul viitor, cuvântul cheie care să ghideze toate acțiunile de branding este “AUTENTICITATE”.

Noile generaţii de consumatori nu mai sunt impresionați de aceleași tipare de campanii și încep să privească în mod suspect publicitatea la care apelează afacerile. Așadar, aceștia caută continuu și au nevoie de mai multe informaţii autentice la care să se raporteze.

Un brand care denotă originalitate (prin content digital, video, imagine, mesaj, etc) este privit în mod pozitiv de public şi se va bucura de o mulțime de avantaje pe termen scurt, iar unul dintre acestea este rata mare de vânzări.

2. Optimizare pentru căutarea vocală pe site

În fiecare zi se înregistrează aproximativ 3,5 miliarde de căutări pe Google. O treime din ele sunt efectuate prin comandă vocală, în mare prin intermediul asistenților precum Alexa sau Bixby. În 2020 se preconizează că acest tip de căutare să acopere o rată de 50%.

Astfel, dacă o firmă nu își optimizează site-ul pentru căutarea vocală, există riscul ca aceasta să piardă un flux imens de utilizatori.

Căutarea vocală a devenit cu adevărat populară în ultimii ani pe măsură ce tehnologia Google de recunoaștere a cuvintelor a avansat. Aceasta  a câștigat inimile consumatorilor deoarece reprezintă un mod simplu și ușor de utilizat. Este nevoie să se apese un singur buton, să se rostească ce se dorește, iar rezultatele apar în timp rapid.

O caracteristică a căutărilor vocale este că acestea oferă doar câteva rezultate utilizatorului. Este mult mai greu pentru o afacere să își plaseze site-ul în rezultatele din căutările vocale, dar dacă reușește acest lucru, rata de conversie este mult mai mare. Prin urmare, trebuie să se depună eforturi în optimizarea site-ului pentru a se ajunge la acest public și pentru a se atrage un număr și mai mare de vizitatori care vor conduce la conversii.

3. Conținut și strategii concepute pentru micro-momente

Dispozitivele mobile și conexiunea permanentă la internet au schimbat comportamentul consumatorilor. O astfel de schimbare se prezintă sub formă de micro-momente (aflaţi mai multe şi aici “Micro momentele în strategia de marketing online”).

*Micro-moment – Apare atunci când oamenii, din reflex, apelează la un dispozitiv și acționează din nevoia de a învăța ceva, de a face ceva, de a descoperi ceva, de a viziona ceva sau de a cumpăra ceva. Este un moment în care se iau decizii și se conturează preferințe.

Pentru a se profita de această tendință, orice afacere trebuie să înțeleagă care micro-momente pot fi satisfăcute prin produsele sau serviciile pe care le oferă.

În continuare, este nevoie să se construiască strategii de comunicare care să ajungă la persoanele aflate în situațiile identificate.

4. Adaptare și optimizare ca răspuns la noile știri din rețelele de socializare

Principalele rețele de socializare au anunțat în ultimele luni vești care vor avea impact asupra strategiilor de marketing din 2020. Această tendință constă în reformularea acțiunilor de către companii pentru a se adapta la schimbările care vor interveni.

Una dintre schimbările din mediul digital este strategia de marketing a companiilor pentru Instagram. Acum, acestea au căpătat capacitatea de a realiza videoclipuri mai complete și de durată pentru a ajunge la audiența dorită.

trenduri-marketing

5. Conținut mai creativ, mai profund și mai personalizat

Conținutul relevant și de calitate rămâne în continuare unul dintre cele mai eficiente instrumente care generează oportunități și conduce la conversii în marketingul digital. La capitolul conținut trebuie luate în calcul şi asset-urile digitale (imagini de produs, brand, portofoliu, video, etc) şi materialele creative.     

Diferența între ultimii ani și cel care urmează este faptul că publicul consumator începe să ceară materiale mult mai aprofundate.

Conținutul extrem de specializat și concentrat va crește în 2020 întrucât s-a dovedit foarte eficient în ultimele luni. Această tendință pentru anul viitor constă într-un conținut care să recunoască particularitățile fiecărui consumator și să ofere o experiență completă și personalizată.

Exemplu: Trimiterea unui e-mail personalizat, cu un conținut profund și creativ, care vizează o anumită nevoie a consumatorului. Apelarea la acesta îl va încuraja pe consumator să privească, de la început, produsele sau serviciile pe care brand-ul le oferă ca pe o soluție creată doar pentru el, ceea ce va conduce la o rată mai înaltă de conversie.

6. Includerea influencer-ilor în strategia de marketing

Includerea influencer-ilor în strategia de marketing digital atinge cote mai înalte. Aceasta este o strategie extrem de eficientă pentru anumite nişe.

Marketingul prin intermediul acestora implică apelarea la persoane cu influență asupra publicului țintă. S-au înregistrat câștiguri semnificative în urma prezentărilor și recomandărilor pe care acestea le-au făcut cu privire la produsele sau serviciile unei companii.

O afacere locală care își dorește să crească în 2020 se va concentra pe parteneriate pe termen lung cu influenceri locali.

Pentru aplicarea acesteia este nevoie să se identifice punctele de influență din zona de activare a afacerii și să se analizeze dacă acest tip de strategie are sens pentru aceasta. Următorul pas constă în căutarea de podcast-uri, canale de YouTube și persoane cu un nivel ridicat de angajament cu publicul țintă. Apoi, este nevoie să se realizeze o listă  cu influencerii majori din nișă companiei și să se observe poziția lor și modul în care aceștia interacționează cu persoanele vizate.

7. Live-urile pe rețelele de socializare și conținutul video

Utilizarea conținutului video în marketingul digital nu mai este doar o simplă tendință, ci o realitate. Numerele nu mint niciodată. Conform statisticilor, 72% dintre  companiile care au început să folosească materiale video în strategia lor digitală au înregistrat o creștere a ratelor de conversie.

O evoluție a acestui instrument care poate fi numită trend în 2020 sunt live-urile pe rețelele de socializare sau pe platformele proprii ale afacerilor. Acestea pot fi realizate pe YouTube Live, Facebook Live, Instagram Live și nu numai.

Live-urile sunt foarte populare astăzi deoarece oferă consumatorilor o privire în culisele firmei. Mai mult, acestea merg foarte bine împreună cu alte tendințe din 2020, precum influencerii locali (pot participa și aceștia la difuzare) sau conținutul personalizat.

8. Utilizarea de chatbots în serviciul pentru clienți

Dezvoltarea tehnologică aduce cu ea diverse influențe în domeniile de activitate și mai ales în marketingul digital. Chatbots fac parte din această dezvoltare și promit să se afirme și mai mult în 2020.

Acești roboți virtuali servesc pentru a interacționa cu publicul într-un mod în care oamenii nu pot sau nu au cum. Sunt mult mai rapizi și  au rolul de a ajuta consumatorii, unii chiar cu un simț al umorului programat sau cu un anumit tip de personalitate.

O firmă care dorește să utilizeze chatbots în strategia sa digitală trebuie în primul rând să decidă dacă să folosească un program unic pentru afacerea sa sau una dintre numeroasele opțiuni disponibile pe piață.
Alegerea depinde de bugetul care poate fi investit pentru acest instrument și de nivelul de complexitate dorit în interacțiunea audiență – chatbot.

Tendințele de marketing digital în 2020 – Încă un pas spre dezvoltare   

Tendințele de marketing digital din 2020 necesită multe actualizări și pregătire din partea brand-urilor. Acestea apar ca un rezultat al dezvoltării tehnologiei, dar mai ales ca un răspuns la nevoile consumatorilor care doresc mai multă calitate, creativitate și autenticitate.

Luarea la cunoștință a acestora și includerea lor în strategia de marketing nu pot conduce decât la rezultate pozitive. Tendințele au rolul de a construi o interacțiune mai bună a unei afaceri cu publicul său,  de a crea o imagine mai pozitivă a mărcii în societate și de a crește rata de conversii.